خبرگزاری کار ایران

حجتی:

ظرفیت های فراوان بخش کشاورزی برای توسعه تولید،اشتغال و ارزآوری/ کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۶۸

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تبلیغ مناسب کالای ایرانی باید اندیشه برتری کالای خارجی از ذهن مردم و مصرف کنندگان خارج شود البته در کنار این موضوع تولیدکنندگان نیز باید تولید کالای با کیفیت را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایران ساخت حرکت چرخه اقتصادی و توسعه کشور را رونق می دهد اظهار کرد: با تبلیغ مناسب کالای ایرانی باید اندیشه برتری کالای خارجی از ذهن مردم و مصرف کنندگان خارج شود البته در کنار این موضوع تولیدکنندگان نیز باید تولید کالای با کیفیت را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند. این اقدام شکوفایی را برای واحدهای تولیدی به ارمغان می آورد و بستری برای آبادانی هر چه بیشتر کشور است.

حجتی در ادامه بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز ظرفیت های بسیاری وجود دارد که توسعه هر یک در رشد اشتغالزایی تاثیر گذار است. در این میان می توان به پرورش آبزیان اشاره کرد که با توسعه فعالیت در این بخش و صادرات آن ارز آوری هم برای کشور دارد. همچنین محصولات تولید شده در بخش کشاورزی نیاز همه مردم است پس حمایت این بخش ارتباط تنگاتنگی با حمایت از کالای ساخت داخل دارد.

وی همچنین برگزاری جشنواره هایی همچون «ایران ساخت» را سبب ارتقای آگاهی در بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه های مختلف صنعتی و فناوری عنوان و تصریح کرد: کمیت و کیفیت مناسب تولیدات بخش کشاورزی در کشور موجب شده است که ایران در زمره کشورهایی قرار گیرد که از ضریب امنیت غذایی بالای در جهان برخوردار هستند. تولیدکنندگان در بخش کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند که با توسعه سرمایه گذاری باید تولیدات در این بخش را ارتقاء داد. بنابراین بهره برداری طرح های اقتصادی و دانش بنیان حوزه کشاورزی منابع درآمدی خوبی برای کشور محسوب می شود. از سویی مصرف کنندگان نیز باید نسبت به خرید محصولات تولید داخل اهتمام ورزند. عمده محصولات کشاورزی نیاز مردم است و چه بهتر که این نیاز با محصول تولید داخل و کشاورز ایرانی رفع شود. کشاورزی ایران در تولید ۲۱ محصول میوه، صیفی و سبزی سرآمد بوده و جز ۱۰ کشور برتر تولید کننده محصول در جهان محسوب می شود. از چنین ظرفیتی نباید غافل بود و با سرمایه گذاری برای توسعه و بهبود بخش از طریق افزایش بهره وری بایستی مزیت های جهانی محصولات کشاورزی هرچه بییشتر ارتقا داد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی گفت: سرمایه گذاری نقش مهمی در رشد کشاورزی دارد بنابراین تقویت این بخش باعث می شود با گام های استوار در مسیر خودکفایی قرار گیریم و فرصت مناسبی برای کاهش وابستگی صادرات است. البته در زمینه خودکفایی تولید محصولات اساسی اقدامات خوبی با در نظر گرفتن راهبردهایی همچون استفاده از فناوری های نوین در وزارتخانه انجام شده است .

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز