خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تولید برنج تراریخته در کشور کذب است/میزان مصرف آب مصرفی در بخش کشاورزی به 50 درصد هم نمی رسد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اخبار منتشره مبنی بر اینکه در یک میلیون هکتار از اراضی کشور زراعت برنج تراریخته انجام می شود را تکذیب و بیان داشت : کل مساحت برنجکاری کشور ۵۵۰ هزار هکتار است.

به گزارش ایلنا از رشت،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در آیین رونمایی از بذور گواهی شده ارقام بومی برنج استان گیلان اظهار داشت: در جهت حفظ اشتغال و افزایش درآمد شالیکاران تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

  شعبان نژاد با اشاره به اینکه امکان افزایش سطح شالیکاری وجود ندارد تاکید کرد باید با اتخاذ تدابیری از جمله حمایت های دولت از شالیکاران، تلاش محققین برای معرفی ارقام جدید کیفی با عملکرد بالا و مقاوم به تنش‌ها و همکاری های تنگاتنگ دستگاه های اجرایی و تحقیقاتی بخش کشاورزی انگیزه کشاورزان برای تولید این محصول استراتژیک بالا برد.

وی با تشریح به اقدامات جهاد کشاورزی در راستای کاهش صعوبت برنج‌کاری، کاهش هزینه های تولید کشاورزان و افزایش عملکرد محصول برنج ؛از جمله این اقدامات به تجهیز و نوسازی ۹۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان گیلان، ورود ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی به مزارع، توسعه مبارزه بیولوژیک با آفات، جمع آوری سموم غیراستاندارد از بازار و بهره گیری از کودهای زیستی اشاره کرد.

 شعبان نژاد  به هجمه های اخیر وارده به بخش کشاورزی پرداخت گفت: اجازه تولید برنج تراریخته در گیلان داده نشده است.

وی اخبار منتشره در این راستا را مبنی بر اینکه در یک میلیون هکتار از اراضی کشور زراعت برنج تراریخته انجام می شود را تکذیب و بیان داشت : کل مساحت برنجکاری کشور ۵۵۰ هزار هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادعای مبنی بر مصرف 96 درصدی آب کشور در بخش کشاورزی را تکذیب کرد و بیان داشت میزان مصرف آب این بخش به 50 درصد هم نمی رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز