خبرگزاری کار ایران

طی ۸ مااه سال‌جاری صورت گرفت؛

واکسینه نزدیک به ۶۸ میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری‌های مختلف در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۶۸۸

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نزدیک به ۶۸ میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری‌های مختلف از ابتدای سال جاری واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا، رحمان نجفی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری نزدیک به 68 میلیون قطعه طیور برعلیه بیماری‌های مختلف واکسینه شده که از این تعداد 2 میلیون و 14 هزار و یکصد  قطعه طیور برعلیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده است.

وی افزود: در همین مدت بالغ بر 7 هزارو 500 مورد نمونه برداری از فارمهای مختلف پرورش طیور استان در راستای پیشگیری از این بیماری انجام  شده است.

معاون سلامت اداره کا دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد:با اقدامات شبانه روزی و پایش و مراقبت فعال دامپزشکی در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد اما با توجه به فصول سرد سال و اتراق و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و وحشی به عنوان مخازن ویروس این بیماری؛  خطر درکمین است لذا  ضرورت آماده باش و پیشگیری از این بیماری به دور از سهل انگاری و عادی انگاری بسیار مهم است.

نجفی در عین حال بر ضرورت انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از مهمترین و اقتصادی ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مختلف طیور تاکید کرد و افزود: علاوه بر افزایش لایه های محافظتی ایمنی و رعایت موارد بیو سکوریتی توسط پرورش دهندگان مرغ مادر و تخمگذار استان؛ انجام واکسیناسیون موجب فعال شدن سیستم ایمنی و درنتیجه افزایش ایمنی طیور در مقابل این بیماری می‌شود.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر اهمیت و حساسیت این بیماری از دو بعد اقتصادی و بهداشت عمومی و ضرورت پیشگیری از آن از مرغداران و فعالان پرورش طیور صنعتی و سنتی استان خواست تا ضمن رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه ای در واحد های پرورش طیور حتما توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی و مشکوک و یا کاهش مصرف آب و دان در فارمها را در سریعترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز دامپزشکی  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز