خبرگزاری کار ایران

20 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و آلوده در استان معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۱۳

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از 14 اسفندماه سال گذشته تا عید سعید فطر سال‌جاری نزدیک به 20 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی، آلوده و تاریخ منقضی در 11 شهرستان استان ضبط و معدوم شد.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی تحت نظارت بهداشتی و حاکمیتی دامپزشکی فعالیت می کنند. از ۱۴ اسفند سال گذشته تا عید فطر امسال  11 هزار و 878  مورد بازدید از این اماکن انجام شده است.

تکلوی از معرفی 221 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی و پلمب 15 واحد عرضه با حکم دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی در این مدت خبر داد و افزود: دامپزشکی به رغم کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بر روند تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی نظارت کامل دارد.

نظارت بهداشتی بر کشتار 4 میلیون و 336 هزار قطعه طیور در اردبیل 

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه سخنانش از نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتار 4 میلیون و 336 هزار و 367 قطعه طیور و 46 هزار و172 راس  راس دام سنگین و سبک در کشتارگاههای دام و طیور و ورود آن به چرخه مصرف انسانی در این مدت  خبر داد و گفت: تمامی مراحل کشتاری در این کشتارگاهها با حضور ناظران و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با حساسیت کامل رصد و پایش می شود.

این مسئول دامپزشکی اظهار کرد: در حال حاضر 4 باب کشتارگاه صنعتی دام، 5 باب کشتارگاه سنتی دام، 4 باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان مشغول خدمات و فعالیت رسانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز