خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبرداد؛

بیش از ۵۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۹۰۸

سال‌ها بود که نقش معلمان را فراموش کرده بودیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال آزمون استخدامی را در دو مرحله برگزار کردیم و بیش از ۵۰ هزار معلم را جذب کردیم این آمار نه تنها از لحاظ کمی در یک سال در تاریخ آموزش و پرورش، بی سابقه است بلکه از لحاظ کیفی در گزینش معلمان نیز مسبوق به سابقه نیست.

به گزارش ایلنا، ​رضا مراد صحرایی در سفر به استان فارس و در دیدار صمیمی با معلمان شهر شیراز تصریح کرد: معلم معمار آینده کشور است و خانواده ارزشمندترین دارایی خود را به او می‌سپارد.

وی افزود: سال‌ها بود که نقش معلمان را فراموش کرده بودیم و یادمان رفته بود که باید ظریف‌ترین راه را به کار بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم اساس بدی ها را فرو می ریزد و با جهل مبارزه می کند انتخاب معلم انتخاب کسی نیست که آموزگاری می کند بلکه انتخاب کسی است که پروردگاری می کند.

مراد صحرایی ادامه داد: در شتاب تحولات، معلم محور است که رابطه نسل ها را به هم پیوند می‌دهد بنابراین اگر نباشد این انتقال صورت نمی گیرد و جامعه دچار گسست بین نسلی می شود.

وی افزود: در جذب نیرو هیچگاه چنین فرآیند دقیق و بی سفارشی انجام نشده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای ما دوره ابتدایی بسیار مهم است اگر معلمان ابتدایی شأن و منزلت‌شان درک شود سنگ بنایی را در این دوره تحصیلی می گذارند که در دوره های بعد تحصیلی دست مایه دبیران می شود.

وی اضافه کرد: در راستای جذب نخبگان امسال ۷۰ رشته و گرایش تحصیلی را وارد آزمون آموزگاری کردیم این در حالی است که قبلاً تنها چهارده رشته دانشگاهی می توانستند در این آزمون شرکت بود.

صحرایی گفت: بعد از آزمون سراسری بزرگترین آزمون در کشور آزمون آموزگاری بود که بیش از نیم میلیون داوطلب در آن شرکت کردند؛ در مرحله گزینش در هیچ جای جهان این تعداد کانون ارزیابی وجود ندارد لذا این کانون ها در یک روز برای ارزیابی یک گروه چند نفره چندین ساعت وقت می گذاشتند تا بهترین ها انتخاب شوند.

وی گفت: این فرایند انتخاب باعث شده تا بهترین ها در جمع ۲۸ هزار نفر قبولی قرار بگیرند.

تکرار قاتل خاموش معلمی است

وزیر آموزش و پرورش بزرگترین دشمن معلم را تکرار دانست و افزود: تکرار قاتل خاموش معلمی است ما در تکرار می میریم اگر معلمی دچار تکرار شود فرسودگی شغلی به سراغش می آید تکرار سم معلمی است و باعث می شود معلم از خلاقیت به عادت بیاید.

وی ادامه داد: معلم علم دارد البته هر کس علم دارد معلم نیست معلم باید انسان شناس باشد و مولف باشد.کتاب از تحولات عقب است معلم است که پیشتاز تحولات است معلم نباید بنده کتاب باشد بلکه جلوتر از کتاب حرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه ماست نحوه آزمون دادن و گرفتن را به معلمان آموزش بدهیم آزمون برای انتقام گیری نیست بلکه برای یادگیری است و بهترین فرصت یادگیری برای خود معلم نیز هست.

وی اضافه کرد: نسلی را که شما معلمان تربیت شان را بر عهده گرفته اید بی نهایت با شما متفاوت است لذا معلم خوب کسی است که آنگونه نیاز روز دانش آموز است آموزش دهد و بتواند به دنیای متفاوت دانش آموزان ورود کند؛ چرا که این نسل به غایت باهوش فناور و ... است و اگر معلم خود به روز نباشد به مشکل می‌خورد بنابراین به روز بودن و محوریت دادن به دانش آموز راه موفقیت معلم است.

صحرایی اتحاد و همدلی معلمان را عامل شکوفایی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش کشورمان هر روز می توان یک رویداد خلاقانه را در مدرسه مشاهده کرد اما یک آفت وجود دارد و آن تنها کاستی ها را دیدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز