خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مردم سالاری دینی و انقلابی توسط خیرین مدرسه‌ساز در جامعه به نمایش گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۸۱۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز، مردم سالاری دینی و انقلابی، توسط خیرین مدرسه ساز در جامعه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در آیین افتتاح پروژه‌های آموزشی و ورزشی شهرستان ملارد، ضمن تقدیر از خیّرین مدرسه ساز، اظهار کرد: افتتاح ۸ پروژه آموزشی و ورزشی را به نام ثامن الحجج، امام هشتم و ۷۲ کلاس درس را به برکت ۷۲ شهید کربلا به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم منشأ خیری برای تربیت و آموزش آینده سازان کشور شود.

نوری افزود: امروز شاهد افتتاح پروژه‌هایی از سوی انسان‌هایی که به تأسی از خاندان نبوت و امامت، خاصه حضرت زهرای مرضیه (س) گام برمی دارند، هستیم و این پروژه‌ها را به نام نامی امام رئوف، حضرت امام رضا (ع)، برای دانش آموزان و تربیت آینده سازان کشور افتتاح می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برکات ایثار و انفاق و دستور مؤکد اسلام بر آموزش ایثار و انفاق به فرزندان شیعیان، گفت: آنچه که در منزل امام شیعیان، علی (ع) و بانوی بزرگ اسلام، فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها می‌بینیم؛ ایثار و انفاقی است که از ابتدای زندگیشان بوده و از دامن چنین خانواده‌ای است که فرزندانی همچون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) پرورش می‌یابند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ظهور و بروز خیرین مدرسه ساز از سال ۱۳۷۷ در جامعه قوام پیدا کرد و امروز برگ زیرینی از مردم سالاری دینی و انقلابی، از سوی خیرین مدرسه ساز در جامعه به نمایش گذاشته شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برکت سوم در برکات هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب را «مشارکت مردم» معرفی می‌فرمایند؛ لذا در تداوم این بیانیه و سیاست‌های نظام، دولت سیزدهم، «مردمی بودن» را سرلوحه کار خود قرار داده و ما باید بتوانیم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

نوری گفت: از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، نباید تنها در جهت ساخت بناها استفاده کرد، بلکه باید زمینه مدیریت امور مدارس خیرساز را به خود خیّران بسپاریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روحیه لطیف خیرین مدرسه ساز، خاطرنشان کرد: خیرین، مانند یک خانواده هستند که بدون هیچ نسبت فامیلی، پشت به پشت هم و در کنار هم کار می‌کنند و همه آن‌ها دارای صفت مشترک «از خودگذشتگی» هستند.

نوری ضمن تأکید بر شعار «مانع‌زدایی و تولید ملی»، ادامه داد: خیّرین مدرسه ساز، با انجام کار خیر، موانع را از سر راه علم بر می‌دارند و ما نیز وظیفه داریم مسیر کار خیر را برایشان هموار کنیم.

وی اذعان داشت: به نمایندگی از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان کشور، از خیرین مدرسه ساز که از مال خود در دنیا گذشتند، تشکر می‌کنم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم با حضور استاندار تهران و جمعی از مسئولان استانی، از خیرین مدرسه ساز شهرستان ملارد، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز