خبرگزاری کار ایران

مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

بیش از یک‌هزار کارگاه دارای عوامل زیان‌آور در قزوین فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۶۷۹

مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: در شهرستان قزوین بیش از یک‌هزار و 380 کارگاه دارای عوامل زیان‌آور ارگونومی هستند که این موضوع بیش از 3 هزار و 677 شاغل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، بهروز پورارجمند گفت: با تلاش‌های کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین و جلب همکاری مدیران صنایع و متصدیان کارگاه‌‌ها، بیش از 65 کارگاه، نسبت به اصلاح پُست‌های کاری و تجهیز کارگاه‌ها به ابزار مناسب، مانند کنترل عوامل ارگونومی زیان‌آور، اقدام کردند.

مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: در بیش از 5 درصد کارگاه‌‌های در معرض عوامل ارگونومی نامناسب در شهرستان، کنترل فنی و مهندسی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: 5 هزار و 36 کارگاه تولیدی و خدماتی کوچک و بزرگ با 24 هزار و 974 شاغل در سطح شهرستان قزوین، مشغول به کار هستند.

این مسئول عنوان کرد: نظارت بر کنترل عوامل زیان‌آور ارگونومی، از طریق اقدامات فنی و مهندسی، نظیر اصلاح پُست‌های کاری، بهینه‌سازی ابزار کار، استفاده از تجهیزات حمل بار، مانند انواع جرثقیل، جک پالت، لیفتراک و اقدامات کنترلی مدیریتی، نظیر کاهش تعداد ساعت کار شاغلان در معرض و چرخشی کردن کار در پُست‌های کاری نامناسب از اقدامات کارشناسان این مرکز در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز