خبرگزاری کار ایران

مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

13 درصد شاغلین قزوین در معرض عوامل شیمیایی زیان‌آور قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۳۴

کارشناس ‌مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: درحال حاضر 13 درصد شاغلین شهرستان قزوین در معرض عوامل زیان‌آور شیمیایی قرار دارند؛ البته این میزان پیش از این 23 درصد بوده و شاهد آمار کاهشی در این حوزه هستیم.

به گزارش ایلنا، بهروز پورارجمند گفت: در سال 1395، 4 هزار و 825 شاغل شهرستان قزوین در معرض عوامل زیان‌آور شیمیایی بودند که با تلاش‌های کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و جلب همکاری مدیران صنایع و متصدیان کارگاه‌ها، این میزان در سال گذشته به 3 هزار و 264 شاغل کاهش پیدا کرد.

کارشناس ‌مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین عنوان کرد: در 5 هزار و 36 کارگاه تولیدی و خدماتی کوچک و بزرگ، بیش از 24 هزار و 906 شاغل در سطح شهرستان قزوین مشغول به کار هستند که یک‌هزار و 16 کارگاه، دارای عوامل زیان‌آور شیمیایی هستند.

وی اضافه کرد: نظارت بر کنترل عوامل زیان‌آور شیمیایی از طریق اقدامات فنی و مهندسی، طراحی سیستم‌های تهویه موضعی در منبع انتشار، تغییر پروسه و نیز نظارت بر اقدامات کنترلی مدیریتی نظیر کاهش تعداد ساعت شاغلین در معرض و چرخشی کردن کار در پست‌های کاری نامناسب توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای پیگیری می‌شود.

پورارجمند خاطرنشان کرد: عوامل شیمیایی زیان‌آور محیط کار، شامل انواع گرد و غبارها، گازها و بخارات، مه‌ها و مه دودها است که شاغلان برحسب نوع شغل و فرآیند کار، در معرض این عوامل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز