خبرگزاری کار ایران

جاده‌های مازندران بارانی و لغزنده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۶۶۴

رئیس پلیس راه مازندران گفت: سطح جاده‌ها در محورهای اصلی این استان به علت بارندگی لغزنده است و رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد از این محورها باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ یدالله جهان تاب با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر نفوذ سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از روز پنجشنبه تا روز جمعه که با بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، وزش باد شدید و کاهش دما همراه خواهد بود، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر اطمینان از سالم بودن خودرو، از توقف و اسکان یافتن در حاشیه جاده‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری و هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی وضعیت ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران را در زمان حاضر پرحجم و روان اعلام کرد و گفت که هم اکنون تردد خودروها در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در جریان است.

رئیس پلیس راه مازندران، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب، با اشاره به تردد بیش از ۳۵۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۹ مهر ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز