خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کاشت کلزا در 2000 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۷۴

کاملینا در ۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان کاشت می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه برنامه این سازمان برای کاشت محصول کلزا در سال زارعی 1402-1403 در اراضی کشاورزی استان 2000 هکتار است، گفت: امید است با توافق با کشاورزان این میزان محصول در استان کشت شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کیشانی افزود: بذر و کود مورد نیاز کاشت محصول کلزا در استان مرکزی به میزان کافی تأمین شده و کشاورزان برای دریافت این محصولات می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به کشاورزان آبی کار توصیه می‌شود برای بهبود حاصلخیزی خاک و زمین‌های زراعی، کشت محصول کلزا را در تناوب کشت خود قرار دهند. قرار دادن کلزا در تناوب کشت، علاوه بر کنترل علف‌های هرز نقش مهمی در کنترل برخی از بیماری‌ها به همراه دارد و با اجرای آن می‌توان به راحتی بیماری‌ها را کنترل کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه این سازمان برای کشت محصول کاملینا 4000 هکتار است، اظهار داشت: با توجه به سازگاری این محصول با خشکسالی و عملکرد مناسب این محصول در دیمزارهای استان، پیش‌بینی می‌شود کاملینا بیش از برنامه‌های اعلام شده در استان کشت شود.

کیشانی بر کشت محصول کاملینا در تناوب کشت در سطح دیمزارهای استان تأکید داشته و تصریح کرد: به کشاورزان استان توصیه می شود تا جایی که امکان دارد در کشت محصول کاملینا در دیمزارها، از بذر گواهی شده به جای بذرهای خودمصرفی استفاده کنند.

وی بیان داشت: بذرهای گواهی شده کاملینا از خصوصیات ژنتیکی و فیزیکی بسیار بالایی برخوردار است و تأثیر مثبتی در عملکرد و تولید محصولات کشاورزی از جمله کاملینا در استان مرکزی به همراه دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز