خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

بیش از ۱۹۷ هزار تن محصول زراعی در قزوین خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۴۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۱۹۷ هزار و ۷۰۰ تن محصول زراعی بصورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی با اعلام این خبر افزود: این میزان محصولات  شامل ۱۸۵ هزار تن گندم، ۴ هزار و ۶۵۳ تن کلزا و بیش از 8 هزار و 100 تن بذر استاندارد گندم آبی و دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم و ۵ مرکز خرید تضمینی کلزا برای تحویل گرفتن محصول برداشتی کشاورزان از خرداد ماه در استان فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در شهرستان آوج تا اواخر شهریورماه سال جاری به طول ‌انجامید مراکز خرید تضمینی در این شهرستان آخرین مراکز در سطح استان قزوین بودند که کار خرید تضمینی گندم را برعهده داشتند.

وی به پرداخت مطالبات کشاورزان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت اشاره کرد و گفت: تمام میزان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان ۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود که تاکنون 2 هزار و ۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت و مابقی بزودی تسویه خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: همچنین  بیش از ۹۶ درصد مطالبات کلزاکاران این استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی به مبلغ  ۱۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به عملکرد خوب این استان در خرید و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استان قزوین با وجود مساحت کم نسبت به سایر استان‌های کشور و همچنین خشکسالی شدید سال جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی در خرید تضمینی گندم و کلزا در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز