خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان اردبیل:

به دستگاه‌های متولی اجرایی در خصوص حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های فراتر از نرمال هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۶۹

دادستان مرکز استان اردبیل، معاون حقوق عامه خود را مامور پیگیری عملکرد دستگاه های مرتبط با مخاطرات و آسیب‌های احتمالی پدیده ترسالی و بارش‌های فراتر از نرمال کرد.

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی دادستان مرکزاستان با اشاره به پیش بینی های هواشناسی و اقلیمی از سوی مراکز تحقیقات آب و هوایی گفت: براساس مدل های هواشناسی جهانی وقوع ترسالی و بارش های فراتر از حد نرمال در منطقه غرب آسیا به ویژه ایران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های پیش رو احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی و ورود خسارات سنگین به حوزه های زیرساختی و شهروندان وجود دارد که نمونه بارز آن در شهرستان‌های شمالی استان و شهرستان آستارا در استان همجوار به وقوع پیوست.

دادستان مرکز استان اردبیل با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هرگونه مخاطرات و معضلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی احتمالی ناشی از این امر، از محول کردن پیگیری عملکرد دستگاه های متولی در استان به معاون حقوق عامه خود خبر داده، اظهار داشت: مقرر شده است با تشکیل کارگروهی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با عضویت سازمان های متولی مرتبط، موضوع به دقت بررسی و اقدامات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

آفاقی ادامه داد: ریشه یابی عدم اجرایی شدن یا تاخیر در اجرای پروژه های شهری مرتبط، مسائل مدیریتی در جهت کنترل بحران آب متاثر از پدیده های طبیعی خشکسالی یا ترسالی، عملکرد اجرایی در جهت مهار روان آب های سطحی و طراحی و اجرای الگوهای آبخیزداری و آبخوان‌داری و سایر مسائل و مشکلات مهم مرتبط با پدیده ترسالی، در دستور کار معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان قرار گرفته است.

حسب اعلام دادستان اردبیل با هرگونه ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان دولت در این خصوص نیز در صورت احراز برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز