خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

به مخالفت با برنامه پیشنهادی توسعه ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۸۰

اعتراض ما به لایحه هفتم صنفی است

اگر به دنبال اشتغال هستند باید هزینه‌های سربار تولید را کم کنند و موانع سر راه تولید را بردارند و بهره‌های بانکی را کم کنند نه اینکه با کاهش دستمزد و تضعیف حق نیروی کار، هزینه‌ها را کم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، لایحه ششم توسعه تا پایان سال گذشته اعتبار داشت و به دلیل آماده نبودن لایحه هفتم، تا پایان شهریور 1402 تمدید شد. در نیمه نخست سال جاری نمایندگان مجلس وارد عمل شدند تا لایحه هفتم توسعه را تدوین و تصویب کنند. لایحه‌ای که انتشار نسخه اولیه‌ی آن، اعتراض تشکل‌های کارگری و بازنشستگی را به دنبال داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در جلسه با روسای تشکل‌های صنفی کارگری ضمن تایید این موضوع گفت: زمانی که متن لایحه هفتم توسعه منتشر شد، مورد انتقاد جامعه و اصناف مختلف قرار گرفت.

حمیدرضا امینی ادامه داد: از همان زمان، مسیرهای گفتگو و مذاکره با نمایندگان مجلس، مکاتبه و حضور میدانی در دفتر تعدادی از نمایندگان آغاز شد. بعضی از نمایندگان مجلس در جریان دلیل اعتراضات نبودند زیرا نمی‌دانستند برخی از مفاد قانونی این لایحه چه مشکلاتی را برای کارگران ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ اعتراض فعالان کارگری به مواد 15 ،16 و 17 برنامه بود که نمایندگان و کمیسیون تلفیق قول مساعد برای تغییر آنها دادند؛ اما آنچه نمایندگان قول دادند با آنچه از کمیسیون تلفیق بیرون آمد، فرق می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: رئیس کمیسیون تلفیق اعلام کرده که نمی‌داند چطور تغییرات اعمال شده در این لایحه حذف شده است!

وی یادآور شد: اگر به دنبال اشتغال هستند باید هزینه‌های سربار تولید را کم کنند و موانع سر راه تولید را بردارند و بهره‌های بانکی را کم کنند نه اینکه با کاهش دستمزد و تضعیف حق نیروی کار، هزینه‌ها را کم کنند. متاسفانه تفکر برخی مسئولان هم این است که بازنشسته برای دولت و نظام هزینه دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: آنچه از کمیسیون تلفیق بیرون آمده همان قوانین ضد کارگری است که در متن اولیه بود و اینک با رنگ و لعاب دیگری عرضه شده است. ما از ابتدا مخالف ماده‌های تضعیف کننده کارگران در برنامه بودیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان گفتند وقتی لایحه برای تصویب به صحن مجلس بیاید با آن مخالفت می‌کنیم، تاکید کرد: نباید سخنان برخی نمایندگان را باور کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: اولین کاری که باید انجام دهیم جلسه با مجمع نمایندگان در هفته آینده با اولویت لایحه هفتم و رساندن صدای جامعه کارگری به آنها است. جدای از اینکه به تمام نمایندگان استان و استان‌های همجوار آنچه به آن اعتراض داریم را به صورت مکتوب و فایل ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز