خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و شهرداری اصفهان؛

۱۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای کمیته امداد اصفهان/ اشتغال زایی برای ۵ دهک پایین جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۳۲۲

در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تفاهم نامه ارتقا همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شهرداری اصفهان امضا شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، تفاهم نامه ارتقا همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شهرداری اصفهان امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای توسعه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و افزایش تعامل دو جانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد، کاهش فقر، توسعه کمی و کیفی خدمات به امضا میان ظرفین رسید.

هدف از این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری اصفهان در راستای ساماندهی امور مرتبط با ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت است.

۱۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در این جلسه گفت: سال گذشته ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال داشتیم که امسال با افزایش حدود ۳ برابری این اعتبار به یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، کریم زارع با حضور در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح خدمت این دستگاه خدمت‌رسان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از افراد تحت حمایت ما جزو مستحق‌ترین خانواده‌ها هستند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بهره برداری از ۲۰ بانک اطلاعاتی برخط این افراد مستحق و آبرومند را شناسایی می‌کند و درصد خطا در خدمات ما در کمترین حد ممکن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان با ۱۲۰ نوع خدمت در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، افزود: بیش از ۳۰ درصد از مشاغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود و پایداری مشاغل ما نسبت به دستگاه‌های دیگر بالاتر است.

وی با بیان اینکه در اصفهان بیش از ۲۷ هزار خانواده با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، ادامه داد: نزدیک به ۶ هزار دانش آموز و یک هزار دانشجو جزو این جمعیت مخاطب هستند.

زارع خاطرنشان کرد: ۳ هزار خانواده از این جمعیت، در حاشیه شمالی شهر زندگی می‌کنند که در حد وسع در خدمت آن‌ها هستیم. عمده این خانواده‌ها با کرامت و آبرو هستند و دغدغه اصلی ما حفظ کرامت آن‌هاست تا مشکلات اقتصادی خدشه‌ای به عزت نفس آن‌ها وارد نکند.

وی با اشاره به تفاهم نامه میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیریت شهری گفت: البته مطالبه و خواسته ما بیشتر بود، اما با توجه به اقتضائات و محدودیت‌ها تفاهم‌نامه تصویب شد و از شورای شهر می‌خواهیم که برای حمایت از خدمت رسانی به محرومان کمک‌کار ما باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: امسال در حوزه اشتغال متعهد به خدمت رسانی به ۵ دهک پایین جامعه شدیم، افراد بیکار جویای کار دارای شرایط نیز حتی اگر مددجو نباشند نیز مورد توجه ما هستند.  

وی با بیان اینکه عمده گروه ما در این بخش زنان سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: امروز سهم عمده‌ای در تولید صنایع دستی داریم در حالی که در بحث عرضه دچار مشکل هستیم. ایجاد بازارچه‌های شهری برای فروش این محصولات می‌تواند اقدامی موثر از سوی مدیریت شهری برای این قشر باشد.

زارع با بیان اشاره به منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب کشوری، فعالیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد و کمک‌های مردمی از مسیرهای دریافت کمک است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اذعان کرد: سال گذشته برای نخستین بار تحقق بودجه ما ۱۳۱ درصد بود و در کشور، به نسبت سرانه جمعیتی دارای وضعیت خوبی هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال داشتیم که امسال با افزایش حدود ۳ برابری به یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

زارع گفت: در استان ۵۳۰ مرکز نیکوکاری داریم که توسط معتمدین مردم در محلات ایجاد می‌شوند، هدف ما پشتیبانی از این مراکز است که در این راستا اقدامات موفقی نیز انجام شده است.

شهرداری اصفهان  در کنار کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به محرومان

شهردار اصفهان در این باره گفت: شهرداری اصفهان در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان، در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

علی قاسم زاده اظهار کرد: ما  در کنار کمیته امداد هستیم و کمک می‌کنیم تا اقدامات این دستگاه روز به روز بهتر انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز