خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر استان:

شیوع هپاتیت در استان قزوین افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۵۰

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین گفت: شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قزوین، بهزاد نجف‌پور، در نشست با کارشناسان هپاتیت شهرستان‌های استان گفت: میزان بروز سالیانه هپاتیت B در استان قزوین در سال1401، 10.3  در 100 هزار تَن و هپاتیت C 8.5 در 100 هزار تَن است؛ که این روند نسبت به سال‌های شیوع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داشته است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین عنوان کرد: میزان بروز سالیانه هپاتیت B در استان قزوین در سال 1399، 7.4 و در سال 1400، 7.8 در 100 هزار تَن و هپاتیت C نیز در سال‌های 1399 و 1400  به ترتیب 3.4 و 5.1 در 100 هزار تَن است.

وی اضافه کرد: البته گزارش‌های دریافتی از آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، تقویت شده است.

قرار گرفتن بین پنج استان برتر کشور در حوزه شناسایی بیماران

کارشناس ایدز و هپاتیت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین هم تصریح کرد: در سال 1401 استان قزوین در شناسایی بیماران هپاتیت B و C جز پنج استان برتر کشور بود و این مرهون زحمات پزشکان و کارشناسان پُر تلاش استان در عرصه سلامت است.

سعید زارعی تاکید کرد: برای رسیدن به حذف هپاتیت تا سال 2023 علاوه بر افزایش واکسیناسیون معمول هپاتیت B کودکان و گروه‌های هدف، مانند افراد مبتلا به دیابت، افراد در حال دیالیز، افراد دارای سوء مصرف مواد، افراد دارای رفتار پُرخطر جنسی و آرایشگران، باید شناسایی بیماران تقویت شود و  100 درصد بیماران، تحت درمان دارویی رایگان قرار گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت عدم مراجعه، 50 درصد بیماران تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز