خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی همدان:

78 میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی همدان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۵۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: ۷۸ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در راستای طرح جهش تولید از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از همدان، رحمان ایرانپور افزود: ادوات اختصاصی کشاورزی حفاظتی از جمله کارنده مستقیم دیم، پهباد و سم پاش از اولویت های اختصاص اعتبار است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۸ فقره پرونده برای اختصاص ۳۲ میلیارد ریال اعتبار در بخش مرکزی و شراء به شعب بانک ملی معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: برنامه جهش تولید با همکاری بنیاد برکت انجام می شود که هدف آن بهره برداری مناسب از خاک است و تاکنون ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر پوشش جهش تولید قرار گرفته است.

ایرانپور یادآوری کرد: در این طرح ۳۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم و جو رفت و هشت هزار هکتار نیز زیر کشت محصولاتی همچون گلرنگ، نخود، عدس و علوفه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اراضی دیم معادل ۸۵ درصد کل زمین های کشاورزی در سطح شهرستان همدان را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۳۵۰هکتار از اراضی دیم شهرستان همدان در طرح جهش تولید و تبدیل آیش زرد به سبز در تناوب با غلات زیرکشت گلرنگ قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از ۲۱ هزار هکتار اراضی شهرستان همدان زیر پوشش آبیاری نوین است، افزود: برنامه های آبیاری نوین که شامل آبیاری قطره ای و تحت فشار است با تسهیلات دولتی به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز