خبرگزاری کار ایران

درخشش دانش آموز گیلانی در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۲۱

پارسا جمالی رشت آبادی دانش آموز پایه یازدهم از رشت در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین با کسب یک طلا و ۲ برنز افتخار آفرید.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پارسا جمالی رشت آبادی دانش آموز پایه یازدهم مدرسه صنایع پوشش ناحیه یک رشت، به همراه اعضای گروهش شامل دانش آموزانی از کشور‌های اوکراین، ایتالیا، فنلاند و آمریکا در بخش ESP توانست مدال طلا را کسب کند.

محمد فائزی با بیان اینکه دانش آموزان ایرانی در این المپیاد جهانی توانستند در بخش NTFI ، ۴ مدال برنز و در بخش DMT، ۳ مدال برنز کسب کنند ، افزود : همچنین پارسا جمالی رشت آبادی دانش آموز گیلانی به همراه اعضای دیگر تیم ملی جمهوری اسلامی شامل محمدحسین ترابی ، مهدی غلامی‌راد ، احسان فرهادی فارمد توانست ۲ مدال برنز را در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین سال ۲۰۲۳ را کسب کند.

وی اضافه کرد: همچنین مهدی غلامی راد از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی شهرستان اسفراین در خراسان شمالی به عنوان عضو تیم ملی ایران به همراه گروه دانش آموزانی از اوکراین، ایتالیا، فنلاند، آمریکا و اسپانیا، مدال برنز این دوره را از آنِ خود کرد.

۴ دانش آموزان ایرانی از ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین به میزبانی چین به صورت برخط شرکت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز