خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

65 درصد کل اعتبارات ابلاغی برنامه ششم توسعه آب منطقه‌ای گلستان محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰۲۱

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: 65 درصد کل اعتبارات ابلاغی برنامه ششم توسعه آب منطقه‌ای گلستان محقق شده است و با این اعتبارات، اتفاقات خوبی در توسعه طرح های عمرانی شرکت به ویژه در زمینه طرح سد نرماب و آبرسانی به شهرهای استان انجام شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، ایرج حیدریان اظهار کرد: اعتبارات کل آب منطقه‌ای گلستان از سال 96 تا پایان سال 1401 در بخش‌های مختلف، سه هزار و 338 میلیارد تومان است که 35 درصد این اعتبارات، به قبل از دولت سیزدهم و 65 درصد آن به سال 1400 و 1401 بازمی‌گردد که 65 درصد کل اعتبار ابلاغی برنامه ششم توسعه بوده است.

وی گفت: تامین آب شرب 500 لیتر بر ثانیه، اجرای مخزن ذخیره آب شرب به میزان 22 هزار متر مکعب، حفر و تجهیز 25 حلقه چاه، 19کیلومتر خطوط جمع آوری و خطوط انتقال طی سال های 1400 و 1401 اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: تا سال 1425 برنامه ریزی فشرده‌ای برای تامین و بازنگری برای طرح جامع آب شرب استان انجام شد. در 1425 حدود 181 میلیون متر مکعب نیاز آب شرب استان است که 71 میلیون متر مکعب از سدها مقرر است تامین شود، که یکی از اهداف مهم آن، سد نرماب است. 74میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و 36 میلیون متر مکعب هم از شیرین سازی یا آب نامتعارف تامین صورت می‌گیرد.

وی افزود: سد نرماب به تنهایی آب شرب یک چهارم جمعیت استان را تامین می‌کند و با اعتبارات دولت سیزدهم 2 میلیون متر مکعب خاکریزی سد انجام شده است که مراحل انتهایی آن است و 88 درصد هیدرومکانیکال سد نیز به اتمام رسیده و مابقی مولفه‌های سد در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار برای اسکان مجدد روستاییان مخزن سد حدود 2 هزار میلیارد تومان است، افزود: اسکان مجدد روستای جنگلده بالا حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پاکسازی مخزن سد شرایط برای آبگیری مهیا می‌شود. ضمن اینکه آبگیری سد منوط به تزریق اعتبارات به صورت نقد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز