خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

شرایط منابع آب زیرزمینی گلستان شکننده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۴۸

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: شرایط منابع آب زیرزمینی گلستان شکننده است و طرح جامع آب استان نیز در شورای فنی شرکت مهندسی مهندسی آب و فاضلاب کشور در حال بررسی است.

به گزارش ایلنای گلستان، ایرج حیدریان اظهارکرد: مجوز های شیرین سازی آب دریای خزر از سازمان حفاظت زیست ، پدافند غیر عامل و شورای فنی وزارت نیرو در مراحل پایانی است و در کارگروه رفع موانع تحریم با ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار موافقت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 کیلومتر نقشه بستر و حریم مطالعاتی رودخانه ها و 26 کیلومتر بستر و حریم موردی به بنیاد مسکن اعلام و در بازنگری طرح های هادی 19 روستا جانمائی شده است. در سال گذشته ۶۰ کیلومتر از نقشه های بستر و حرایم رودخانه ها و دیگر منابع آبی سطح گلستان در بازنگری طرح های هادی 38 روستای استان جانمایی شد.

حیدریان بیان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار اراضی استان گلستان شیبدار هستند و هیچ برنامه‌ای برای این اراضی پیش‌بینی و اجرا نشده است.طول رودخانه ها در گلستان بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر که شامل تعداد ۴۴ سرشاخه اصلی است.

وی افزود: برای تکمیل سد  نرماب و بهره‌برداری آن به حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این سد تامین کننده آب‌شرب در شرق گلستان، بخشی از آب کشاورزی و صنعت است. برای احداث این سد بزرگ نیاز است تا چندین روستا تملیک و جابه‌جا شوند.

وی گفت: سد نرماب با ارتفاع ۱۵۰ متر از پی و ارتفاع از بستر ۶۰ متر،طول تاج ۸۰۷ متر، حجم کل مخزن ۱۲۵ میلیون مترمکعب درحال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد:  ۲۵ طرح عمرانی در هفته دولت بهره برداری یا اجرای آن ها شروع می شود و از این تعداد، پروژه های آماده بهره برداری ۱۷ و پروژه های آماده اجرا ۸ مورد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز