خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

ساماندهی مسکن نیمی از مشکل فقر کشور را حل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۴۰۸

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: ۳۰ تا ۷۰ درصد سبد هزینه خانوار در مسکن است و با ساماندهی و تنظیم کردن این حوزه نیمی از مشکل فقر در کشور را حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شورای اداری استان قزوین، عصر امروز با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.  

فاطمه محمدبیگی در این نشست گفت: دی ماه سال ۹۸ در داخل شاهد جریان رخوت در مدیریت و انواع ناامیدی‌ها و هزینه‌کرد ذخایر پولی و گره‌زدن آب و آبگوشت مردم با برجام بودیم و همه مشغول بودند تا کشور را سرپا نگه دارند، در آن شرایط شهادت سردار سلیمانی به حضور گسترده مردم منجر شد و این حضور هم تشکیل مجلس یازدهم را رقم زد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: دولت انقلابی محصول بصیرت و توان مقاومت‌ورزانه مردم، امید، توکل و توسل مردم بود، با کمک مجلس انقلابی نهایتا دولت انقلابی تشکیل شد و این مجلس زمینه‌ساز و مادر دولت انقلابی بود.

وی بیان کرد: شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی برای اجرای سیاست‌های امامین انقلاب هستیم، پروژه‌های نیمه کاره شروع به کار کرده، در استان ما هم برای بیش از ۱۵۰ روستا گازرسانی و برای ۱۳۰ روستا جهاد آبرسانی شد، پروژه ۷۰۰ تخت‌خوابی پیگیری شد و برای هفته دولت در بخش سلامت ۳۴ پروژه با ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: احیای نیروهای انسانی کارآمد در استان در دستور کار قرار گرفت که قابل تشکر است، مردم این‌ها را می‌بینند و امیدشان بارور می‌شود، رسانه‌ها هم باید این امیدواری‌ها را منعکس کنند و اجازه پمپاژ ناامیدی را ندهند.

وی عنوان کرد: برخی پروژه‌های فناورانه و چشمه نور که در قالب‌های سیاسی و عدم اعتماد به خود تعطیل شده بود، مجدد شروع به جوشیدن کرد و ما نیازمند ادامه این روند هستیم.

حق آب دشت قزوین به پایتخت منتقل می‌شود

محمدبیگی اظهار کرد: اصلاح و تامین معیشت، ادامه حل مسایل اوقاف در استان که روند را به خوبی آغاز کرده، حل بحران تامین آب شرب و کشاورزی، ادامه سد بورمانک، تامین نهضت آبرسانی به شهرها و روستاهایی که تنش آبی دارند از خواسته‌های مردم قزوین است.

وی اضافه کرد: قسمتی از آب قزوین در تونلی به تهران منتقل می‌شود، ما متوجه مسایل امنیتی هستیم اما حق دشت قزوین چه می‌شود، رهبری گفته دشت قزوین باید احیا شود آیا تشدید خشکی تالاب الله‌آباد و فرونشست دشت پاسخ به این احیا است، دشت قزوین تامین کننده امنیت غذایی پایتخت است، آیا اگر تشنگی مردم پایتخت را برطرف کرده و منجر به گرسنگی آن‌ها شویم راه چاره است.

زمین خوردن چشمه نور ظلم است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: پروژه‌های آبخیزداری برای ما اهمیت دارد، مردم مزیت کشاورزی استان را می‌دانند، ما به احیای تالاب نیاز داریم درغیر این صورت ریزگردها مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: چشمه نور نباید به خاطر اعتبار بالایی که نیاز دارد در برنامه و بودجه رد شود، چشمه نور زمینه ساز رشد ۲۷ رشته علمی در کشور و خاورمیانه است، ظلم است که این پروژه به زمین بخورد که ۲ هزار نخبه و ۲۰۰ دانشمند رده بالا را در خود جای خواهد داد.

این مسئول بیان کرد: در تامین مسکن رتبه‌های اول را کسب کرده‌ایم اما با یک میلیون مسکن در سال فاصله زیادی داریم و این مشکل حل نمی‌شود مگر اینکه تامین مسکن را به بخش خصوصی واگذار کرد و بانک‌ها پشتیبانی کنند و بنگاه‌داری نکنند.

محمدبیگی ادامه داد: قزوین زیست بوم تولید ثروت در کشور است، ۴۲۰۰ واحد صنعتی و ۱۸۰ هزار کد اقتصادی داریم که به ازای هر دو خانواده یک مورد است؛ اما چرا در بودجه بیست و نهم هستیم.

وی بیان کرد: ۸۰ پروژه سلامت داریم، به خاطر عقب‌ماندگی تاریخی که به دلیل مواردی مانند نوع مدیریت و نزدیکی به پایتخت رخ داده ساختمان‌های بیمارستان‌های ما سن بالایی دارند و استاندارد لازم را ندارند، قزوین استان ویژه‌ای است و نیاز به توجه ویژه دارد، این استان شاهراه است و اگر به آن رسیدگی نشود یک روز می‌گیرد.

قزوین نیازمند توسعه زیرساخت‌های درمانی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: قزوین استانی مهاجرپذیر است و ۷۰ درصد قشر کارگری داریم و باید وزارت کار و تامین اجتماعی در اینجا مراکز ملکی و بیمارستان درست کنند، نمی‌شود قزوین را با سایر استان‌ها مقایسه کرد و باید همراه با چند استان صنعتی دیگر به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: درددل‌های ما زیاد است اما هیچ کدام نافی زحمات دولت‌مردان نیست، ما نیازمند پرهیز از خودزنی هستیم، تعامل بین سه قوه و خروج از خط‌کشی‌های حزبی و جناحی ضرورت دارد، نیاز داریم امنیت معیشتی و جسمی و و روانی و معنوی مردم را تامین کنیم و باید در حوزه اقتصاد و عفاف و حجاب کار شود.

این مسئول اظهار کرد: نیازمند پاسخگویی به یکدیگر و به مردم هستیم، وقتی برخی مدیران پاسخ ما را نمی‌دهند آیا این مدیر پاسخ مردم را خواهد داد، این مشکلاتی است که در کلان کشور وجود دارد، باید یاد بگیریم پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز