خبرگزاری کار ایران

در شهرستان کازرون اتفاق افتاد؛

تخریب ۱۹ ساخت و ساز غیر مجاز از دو مجتمع باغشهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۶۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از تخریب ۲ مجتمع باغشهری و یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز که در مجموع ۱۹ مورد بود در بخش مرکزی شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید رشیدی اظهار کرد: با دستورقاطع قضایی دادستان کازرون و حفاظت مقتدرانه یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان و درراستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری کشاورزی اعمال قانون شد.

وی در ادامه گفت: با اجرای این عملیات ۱۹ مورد باغشهر شامل دیوار کشی، استخر، کرسی بندی و ساخت سازهای غیر مجاز تخریب و بیش از ۲۰۰ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

معاون سازمان بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده قانونی شهر جز در موارد ضروری ممنوع است و بر اساس نص صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه فروش، افراز تفکیک و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

رشیدی با بیان اینکه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی یک وظیفه ملی و همگانی است، افزود: عموم شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز اراضی مراتب را از طریق شماره ۱۳۱ گزارش کنند و توصیه می‌شود برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و وقوع جرم با کارشناسان مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت کرده و فریب افراد سود جو را نخورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز