خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

باغستان سنتی قزوین می‌تواند در توسعه گردشگری کشاورزی تاثیرگذار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۹۴

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه گردشگری کشاورزی جزء برنامه‌های جهاد کشاورزی است و در این راستا باغستان هم می‌تواند یکی از موارد مورد توجه و مفید باشد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی گفت: برای توسعه گردشگری کشاورزی واحدی ویژه ایجاد شده و در سال جاری حدود ده مجوز گردشگری برای واحدهای کشاورزی استان صادر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: این حوزه درکنار کشاورزی با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در ارتباط است.

وی عنوان کرد: گردشگری عشایر و افزایش توجه به سیاه چادر، دشت الله آباد و باغستان سنتی قزوین هم در برنامه‌ریزی‌ها برای گردشگری قرار دارد و باتوجه به اینکه نظام بهره‌برداری باغستان درحال ثبت شدن در میراث جهانی کشاورزی است، احتمال افزایش حمایت و اعتبارات برای باغستان هم قابل پیش‌بینی است.

این مسئول با بیان اینکه توجه به اقتصاد باغستان مورد تاکید است، گفت: در این حوزه اقدامات سخت‌افزایی مانند تامین آب و انتقال آب به باغستان اهمیت دارد؛ همچنین پیش از این باغستان جزء دشت قزوین نبود که با پیگیری‌های صورت گرفته جزء این دشت قرار گرفت.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز