خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

شاهد ثبت نام چهره‌های شاخص سلایق مختلف برای نمایندگی مجلس هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۶۰۱

چارچوب‌های قانونی معیار عمل در مدیریت استان قزوین است/رقابت در فضای سیاسی اجتناب‌ناپذیر است/حل مشکل شرکت‌های پیش فروش خودرو به همت ملی نیاز دارد

استاندار قزوین گفت: اختیارات قانونی دیگران را به رسمیت می‌شناسیم و از اختیارات قانونی خودمان هم استفاده می‌کنیم، در واقع قانون چارچوب‌ها را مشخص می‌کند و هرکسی خواسته‌ای فراتر از این داشته باشد درصورتی که به خواسته‌اش نرسد، نباید ناراحت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی استاندار قزوین با اصحاب رسانه عصر امروز به مناسبت هفته دولت با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این نشست درباره تانکرهای آب و باغ ویلاهایی که در مناطق مختلف استان شاهد آن‌ها هستیم، گفت: در استان‌های همجوار مجوزهای مختلفی اخذ شده و برای آن‌ها حاشیه‌ای وجود ندارد، اما در استان ما به خاطر حاشیه‌های موجود مجوزهایی که به سایر استان‌ها داده شده به قزوین داده نمی‌شود و می‌ترسند حاشیه ملی برای آن‌ها ایجاد شود.

استاندار قزوین در رابطه با نهضت ملی مسکن گفت:  هر تلاشی در جهت اینکه سرعت کار افزایش و قیمت تمام شده کاهش پیدا کند مورد تاکید است و تلاش داریم تا کیفیت ساخت هم مناسب باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: سعدالسلطنه یکی از آثار ارزشمند ملی است و باید نگاه مهربانانه‌تری داشته باشیم، آن را بشناسیم و بشناسانیم، اتفاقات اخیر درباره سعدالسلطنه می‌توانست به شکل دیگری رقم بخورد و اگر این شکل از ورودها نسبت به اماکن گردشگری تداوم داشته باشد متوجه زیان‌هایی خواهیم بود.

وضعیت ایجاد شده در سعدالسلطنه را مناسب نمی‌دانم

وی ادامه داد: شاغلین در این مجموعه هم برای تداوم کسب و کار در این مکان تاریخی باید توجه بیشتری برای رعایت شئون داشته باشند تا در نتیجه شاید نگاه‌های موجود هم سهل‌گیرانه‌تر باشد، شرایط فعلی را مناسب نمی‌دانم قزوین جدای از سایر استان‌ها نیست و هرچه در سایر استان‌ها اتفاق می‌افتد باید در قزوین هم مد نظر باشد.

اعلایی درباره شکایت صورت گرفته توسط استانداری از یکی از خبرنگاران اظهار کرد: دلیل شکایت از این خبرنگار مواردی که درباره خود ما می‌گفتند نبود، توسط او مواردی منعکس شده بود که توجهات قومی در استان را مطرح کرده بود، این نگاه‌های قومی جالب نیست و به عنوان مسئول امنیت و انسجام در استان باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در بیان موضوعات باید انتقاد داشته باشیم؛ زیرا این رویکرد به توسعه کمک می‌کند، باید کمک کنیم نقاط مثبت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: فضای سیاسی فضای رقابتی است و نباید رقابت را به آنارشیسم تعبیر کنیم و فضای استان درحال حاضر به شکل بی نظمی نیست، ما اختیارات قانونی دیگران را به رسمیت می‌شناسیم و از اختیارات قانونی خودمان هم استفاده می‌کنیم، در واقع قانون چارچوب‌ها را مشخص می‌کند و هرکسی خواسته‌ای فراتر از این داشته باشد درصورتی که به خواسته‌اش نرسد، نباید ناراحت شود.

وی عنوان کرد: دلیلی نداریم وقایع را وارونه بیان کنیم، نگاه ما مبتنی بر حق است و به اینکه افراد مثل ما فکر می‌کنند یا نه نگاه نمی‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: در طرح شهید زین‌الدین به هر استان مجوز استخدام ۱۰۰ نفر داده شده که هنوز هیچ کس استخدام نشده، ۸۰ نفر از طریق آزمون و ۲۰ نفر از بین نخبگان به‌کارگیری خواهند شد و در دستگاه‌های مختلف متناسب با نیاز، آغاز به فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰ مجوز استخدام نیروی قراردادی هم در اختیار استاندارها قرار گرفته که در پست‌های مدیریتی مشغول به فعالیت خواهند شد، در این مورد هم هنوز هیچ فردی در کشور به‌کارگیری نشده‌اند.

اعلایی گفت: در استان قزوین خواهم ماند و هنوز تصمیمی برای رفتن به استان دیگری ندارم.

شاهد ثبت نام چهره‌های شاخص سلایق مختلف برای نمایندگی مجلس هستیم

وی ادامه داد: نگاه دولت بر این است که امکان رایزنی با نهادهای متولی برای تایید صلاحیت‌ها را داشته باشیم تا انتخابات پررونق با سلایق مختلف را داشته باشیم و تاکید بر اینکه تعداد متقاضیان برای نمایندگی مجلس افزایش پیدا کند بر همین مبنا بود، در استان هم چهره‌های شاخص و نمایندگان سابق و فعلی ثبت نام کرده‌اند.

استاندار قزوین بیان کرد: نگاه ما در سطح استان بر همدلی و اتحاد است، دولت و حامیان آن به دنبال همگرایی بیشتر در جریان انقلاب است، شاید در تعریف جریان انقلابی تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، بعضی از انتقادها را برند خودمان می‌دانیم.

وی ادامه داد: برای همه ارکان خدمت‌گزار به مردم احترام قایل هستیم، در رابطه با یکی از نمایندگان از لفظ بی‌ادب استفاده نکردم، در سفر وزیر میراث فرهنگی برای دومین بار دستم را جلو بردم تا دست بدهم که آن نماینده دست نداد، گفتم یعنی شما اینقدر بی ادب هستید که دست نمی‌دهید و تصورم این بود با این جمله دست بدهد که این اتفاق نیفتاد، خود نماینده روی این موضوع به این میزان حساس نیستند که شما هستید و بعد از آن دوبار با او نشست داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: خبرگزاری‌های دولتی باید اقتضائات خبرگزاری دولت را رعایت کنند، حمایت از رسانه‌های حامی دولت هم صورت نگرفته و اگر مستنداتی دارید ارائه دهید، که البته اگر هم حمایتی شده باشد غیرقانونی نیست.

وی درباره اداره برخی سمت‌ها با عنوان سرپرستی گفت: سرپرست بودن خدشه‌ای به انجام امور وارد نمی‌کند و برای این است که بعد از جابه‌جایی‌ها مراحل اداری و قانونی طی شود و سرپرست بودن نقطه ضعفی برای خدمت رسانی نیست.

قسمت اول مسیر قزوین به تنکابن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

اعلایی درباره پروژه‌های راه استان اظهار کرد: محور قزوین-الموت-تنکابن بیشتر از محور رحیم آباد به کلاچای پیشرفت دارد و قزوین تا الموت تا پایان سال به‌بهره‌برداری خواهد رسید و با استاندار مازندران و نماینده تنکابن این موضوع دنبال می‌شود، این مسیر می‌تواند راه شریانی جدید باشد.

وی عنوان کرد:  در رحیم‌آباد-کلاچای کار کمتری انجام شده و هنوز تاییده‌های حوزه زیست محیطی برای آن اخذ نشده و اعتبار آن هم زیاد نیست؛ البته مسیر تا جایی که ترددهای محلی بی‌مشکل باشد انجام می‌شود و کامل شدن آن به اعتبار زیادی نیاز دارد و همزمان با پروژه تنکابن پیگیری نمی‌شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: کنتورسازی از کارخانه‌های مشکل‌دار بود که به چرخه تولید بازگشت و تغییر و توسعه‌ای در آن رخ داده است.

وی اضافه کرد: مساله شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در اندازه بزرگی است و باید تمام ارکانی که در کشور می‌توانند موثر باشند پای کار بیایند، موضوع در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفت و مدیریت کلان هم توسط این وزارتخانه در تهران انجام می‌شود، دستگاه قضا در استان هم ورود داشت و کارگروهی تشکیل و جلسات مختلفی برگزار شد و کارها پیش رفت.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: ارکان ملی نسبت به حساسیت موضوع توجیه شده و اهمیت آن را می‌دانند تا بتوان در حد ممکن و قابل قبول مشکل را کوچک‌تر کرده و به سمت حل شدن پیش برد.

وی ادامه داد: حل این موضوع به حساسیت و حوصله نیاز دارد تا بتوان به شکلی عادلانه و مناسب موضوع را حل کرد، باید خسارت‌ها احصاء شود و در کنار آن دارایی‌های مجموعه درحال اندازه‌گیری است و وزارت اطلاعات به عنوان یکی از ارکان دولت هم کنار دستگاه قضا قرار دارد.

اعلایی بیان کرد: در گذشته باید دقت‌هایی توسط ناظرین و نهادهای متولی وجود داشت تا در شرایط کنونی قرار نمی‌گرفتیم که این موضوع توسط ضابطین و دستگاه قضا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

زمینه حضور بانوان در ورزشگاه توسعه می‌یابد

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه گفت: از بانوان استان تشکر می‌کنم که در اولین بازی خانگی شمس آذر با تمام شئونی که انتظار می‌رفت حضور پیدا کردند و تلاش می‌کنیم زمینه توسعه حضور آن‌ها هم فراهم شود؛ از مدیران تیم هم تشکر می‌کنیم که ظرفیت ایجاد نشاط جمعی، همگرایی و وفاق را فراهم کرده و صحنه‌های جالبی را از بروز نشاط می‌بینیم که در بازی‌های آینده بیشتر هم خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: برای آماده‌سازی ورزشگاه و ایمن‌سازی‌ها اقدامات شبانه‌روزی انجام شده و موضوع به خوبی مدیریت شده، اگر ورزشگاه آماده نمی‌شد از بازی‌های خانگی محروم می‌شدیم، تیم ما می‌تواند در این دور از مسابقات شگفتی‌ساز باشد.

وی بیان کرد: به دنبال کسب نتایج خوب هستیم و تیم را حمایت می‌کنیم، برای ما نشاط و شادمانی از نتیجه مهم‌تر است و رسانه‌ها هم باید تنور نشاط ایجاد شده در صعود به لیگ برتر را گرم‌تر کنند، می‌توانیم در لیگ برتر ظرفیت اقتصادِ توجه را ایجاد کنیم.

اعلایی گفت: همه دنبال این هستیم که استان و جامعه پیش برود، ما هیچ وقت از دست هیچ کس ناراحت نیستیم، خبرنگارانی هستند که سختگیرانه‌ترین تعابیر را درباره ما داشتند اگر هم برخی از حرفه‌ای‌ها کاری کردند که حرفه‌ای نبوده ندید گرفتیم و نگاه همراه با احترام داشتیم؛ نگاه ما شنیدن صحبت‌های شما است و در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار خواهد بود.

بیش از ۱۹۰۰ طرح در هفته دولت

وی درباره برنامه‌های هفته دولت گفت: طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت در حوزه اقتصادی ۴۶ طرح با ۳ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان اعتبار خواهد بود که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۷۷۳ نفر را فراهم می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه عمرانی هم یک‌هزار و ۹۰۶ طرح در حوزه‌های مختلف مانند آب و فاضلاب، برق، ارتباطات، کشاورزی، عشایر، گاز، ورزش، نوسازی مدارس، مسکن شهری و روستایی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خواهیم داشت که برای آن‌ها ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۵ نفر را فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: ۲ طرح صنعت و معدن با اعتبار ۶۷۵ میلیارد تومان و ایحاد اشتغال برای ۱۵۵ نفر کلنگ‌زنی می‌شود، همچنین احیای ۶۶ واحد صنعتی هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این نشست چالشی که حدود سه ساعت به طول انجامید، اصحاب رسانه از سلایق مختلف حضور داشته و پرسش‌ها و دغدغه‌های آن‌ها مطرح و استاندار و معاونین او به پرسش‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز