خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مدیرکل سابق ارشاد با پیگیری خود از استان قزوین رفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۸۲

جهاد دانشگاهی یک باره پایان ماموریت را اعلام کرد

استاندار قزوین گفت: جابه‌جایی مدیرکل ارشاد قزوین برکناری نبود و رایزنی فائزی با جهاد دانشگاهی در نهایت منجر به صدور نامه پایان مأموریت وی و بازگشت به جهاد دانشگاهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی استاندار قزوین با اصحاب رسانه عصر امروز به مناسبت هفته دولت با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این نشست درباره اتفاقات اخیر در حوزه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اتفاقاتی که در یکی دو هفته گذشته در این باره رخ داد، برای من به دلیل نوع مواجهه‌ای که برخی افراد داشتند خوشایند نبود.

استاندار قزوین ادامه داد: اینکه تغییر مدیریتی در استان موضوع گفت‌وشنود نزدیک به حاشیه‌سازی باشد مطلوب نیست، در هر موضوعی وقتی میزان حاشیه‌ها بیشتر شود، ضررهای آن بیشتر از مزایا خواهد بود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته جابه‌جایی مدیرکل ارشاد از طرف وزارتخانه با استان مطرح شد که در پی مذاکرات استان با وزارت ارشاد بنا شد فرصت تداوم خدمت فراهم شود و این رویه تا چند وقت گذشته ادامه پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: در چند وقت اخیر با نگاه‌های درون وزارتخانه و درون استان، بحث آن مجدد مطرح شد، صحبت‌هایی درباره این موضوع بین وزارت‌خانه و من اتفاق افتاد و جلسه‌ای بین مدیرکل و قائم مقام وزارتخانه برگزار شد که نتیجه آن در هفته گذشته این بود که مدیرکل وقت به کارش ادامه دهد تا مجدد از سمت استان و وزارتخانه ارزیابی‌هایی بر روی عملکردها صورت گیرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های خود مدیرکل و درپی رایزنی او با دستگاه مبدا که  جهاد دانشگاهی بود، از طرف این سازمان سمتی برای او تعیین و پایان ماموریت اعلام شد، در واقع پیشنهاد خود مدیرکل بوده تا به مجموعه مبدا خدمت بازگردد.

جریان‌سازی افراطی از طرف موافقان و مخالفان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: هر فرد هم دارای نقاط قوت و ضعف است و در فرآیند کاری و خدمتی جابه‌جایی امری طبیعی است، در اداره‌کل ارشاد استان هم این اتفاق افتاده؛ اما نگاه‌هایی که جریان‌سازی افراطی داشته باشد چه از طرف موافقین و چه از طرف مخالفین جابه‌جایی نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یک زمان منتقدین یا موافقین با منطق و مستندات دلایل خود را مطرح می‌کنند که قابل پذیرش است؛ اما مواردی دیدم که در شان فرهنگ حاکم بر استان نیست؛ تقسیم‌بندی یزیدی و حسینی در رابطه با این ماجرا در شان اخلاق نیست.

اعلایی عنوان کرد: همه کسانی که مسایل استان را در سطح ملی با حاشیه همراه می‌کنند، در مسیر توسعه استان حرکت نمی‌کنند؛ بلکه استان را در مواجهه با موضوعات در مسیر منفی قرار می‌دهند.

برداشت‌های اشتباه درباره قزوین شکل گرفته است

وی تاکید کرد: هر چقدر مسایل استان بدون حاشیه طرح شود، یا حواشی در استان طرح شود مناسبت‌تر است، از سمت وزایر و قائم مقام وزیر برداشت‌هایی نسبت به استان دیدم که درست نیست.

استاندار قزوین اظهار کرد: در جابه‌جایی مدیرکل ارشاد استان، هیچ عنصر خارج از وزارت ارشاد تاثیرگذار نبوده و اینطور نبوده با پیگیری افراد این اتفاق رخ داده باشد.

وی اضافه کرد: اداره‌ کل ارشاد در استان متولی توسعه هنر و رسانه، حمایت از فعالین رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی است و باید همه این‌ها را در کنار هم ببینید و همه افراد را در این مسیر تشویق کند و پیش ببرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: نگاه‌ها باید با صمیمیت و دوستی و گاهی تذکرات مشفقانه و روبه جلو باشد، آنچه در پیشبرد امور در قاموس منظومه فکری استان است، این موارد است و اداره‌کل ارشاد هم باید چنین دیدگاهی داشته و با احترام به تمام سلایق عملکرد داشته باشد.

اعلایی درباره اینکه چرا بدون انتخاب متولی جدید مدیرکل برداشته شده، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک باره پایان ماموریت را برای مدیرکل ارشاد اعلام کرده، اگر از قبل بنا به جابه‌جایی بود وزارت ارشاد فرد جایگزین را معرفی می‌کرد؛ البته در این رابطه برکناری و تخلف مطرح نیست بلکه برگشت به سازمان مبدا است که با درخواست خود مدیرکل وقت صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز