خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار همدان خبرداد؛

افتتاح ۱۷ پروژه باسرمایه گذاری787 میلیارد ریال در حوزه تعاون استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۳۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در هفته تعاون ۱۷ پروژه با ۷۸۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واشتغالزایی ۱۸۱ نفر در استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی از وجود یک‌هزار و ۲۹۳ تعاونی فعال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲۸ تعاونی یعنی ۵۷ درصد در حوزه تولید، ۱۸۵ واحد یعنی ۱۴ درصد در حوزه تعاونی‌های توزیعی و ۳۸۰ یعنی ۳۰ درصد در حوزه خدمات فعال هستند.

وی با تاکید به اینکه در سند توسعه بخش تعاون پیش‌بینی شده ۲۰ درصد اشتغال و ۲۵ درصد سهم فعالیت‌های اقتصادی را تعاون بر عهده گیرد افزود: نحوه توزیع کالا و خدمات، فقرزدایی و توسعه فرهنگ عادلانه، بهبود کسب و کار و ... جزو سیاست‌هایی است که برای این هدف مهم مورد توجه است.

شعبانی به برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی برتر در استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ۱۴۵ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و برای نخستین بار ۱۱ تعاونی استان توانستند به مرحله کشوری راه یابند که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۱۷ تعاونی با اشتغال ۱۸۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۷۸۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود گفت: ۹ تعاونی در حوزه تولید، ۶ تعاونی توزیعی و دو تعاونی در حوزه خدمات راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ طرح تعاونی تسهیلات پرداخت شد عنوان کرد: امسال ۴۴ تعاونی برای دریافت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی از برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر در هفته تعاون خبر داد و گفت: هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان همدان  طبق روال سنوات گذشته با هدف ترویج فرهنگ تعاون در روز یکشنبه پنجم شهریور امسال در محل استانداری برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: پس از داوری نهایی توسط کمیته داوری استان و رتبه‌بندی نهایی سامانه ۱۹ تعاونی برتر استانی و ۴ تعاونی برتر شهرستانی برای تقدیر در جشنواره استانی در ۱۹ گرایش انتخاب شدند.

شعبانی با اشاره به حمایت‌های دولت از بخش تعاون، اظهار کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۹۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کمک به شرکت‌های تعاونی استان برای ۴۹ طرح مصوب و به بانک معرفی شده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۰ از ۲۲ تعاونی و در سال ۱۴۰۱ از ۴۳ تعاونی در سطح استان به صورت مستقیم (بدون پرداخت تسهیلات) مثل کمک‌های مالی بلاعوض، کمک به ارتقاء برندینگ، کمک به توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان و ... حدود ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

شعبانی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۴۴ تعاونی به مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: آمار صادرات حوزه تعاون در سال گذشته ۴۸ میلیون دلار بوده است و از مبادی رسمی و غیررسمی و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در محصولات مختلف توسط تعاونی‌ها انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی استان به کشور عراق بیشترین صادرات تعاونی‌ها به این کشور انجام شده است، اظهار کرد: در سال‌جاری ۵۹ میلیون دلار برای صادرات تعاونی‌ها در استان هدف‌گذاری شده که تا آخر تیرماه  ۱۰ میلیون دلار آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سند سه ساله اشتغال در استان تدوین شده است، افزود: در حال حاضر ۲۲ کاریابی فعال و ۱۵ مرکز مشاوره شغلی در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ واحد دانش‌بنیان در سطح کشاورزی، صنعتی و خدماتی در استان فعال هستند که ۹ واحد ویژه تعاون است افزود: حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به این واحدها در دستور کار است.

شعبانی با تأکید بر اینکه در سال‌جاری ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی برای دستگاه‌های اجرایی استان هدفگذاری شده است، مطرح کرد: از ابتدای سال ۸۹۲۲ فرصت شغلی معادل ۴۵ درصد از تعهد استان محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۱۴۲ هزار و ۲۱۷ بیمه شده اجباری در استان همدان ثبت شده است، یادآور شد: سال گذشته بیش از 8هزار بیمه شده اولی در استان ثبت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به موازات نظارت کیفی بر اشتغال، خروجی کار مناسب خواهد بود افزود: سعی می‌کنیم در ارائه آمار اشتغال واقع‌گرایانه نگاه کنیم تا با کمترین چالش مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان ۱۴۲ هزار و ۲۱۷ بیمه شده اجباری دارد اما جمعا ۲۶۲ هزار و ۶۳۵ نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند گفت: سال گذشته بالغ بر ۸ هزار نفر بیمه شده اولی داشتیم و یکی از شاخصه‌های اشتغال پایدار نیز بیمه اجباری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به موازات نظارت کیفی بر اشتغال، خروجی کار مناسب خواهد بود افزود: سعی می‌کنیم در ارائه آمار اشتغال واقع‌گرایانه نگاه کنیم تا با کمترین چالش مواجه باشیم.

شعبانی با بیان اینکه امروز فضای کسب و کار ناترازی دارد که از یک طرف کمبود نیروی کار است و از طرفی تحصیل‌کنندگان برخی شغل‌ها را در شان خود نمی‌دانند خاطرنشان کرد: وجود کارگران افغانستان در استان ممنوع است اما برخی کارفرمایان تخلف می‌کنند و آنها را به کار می‌گیرند.

وی در خصوص نرخ بیکاری بیان کرد: طبق اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری که فصلی اعلام می‌شود طوری بوده که در فصل بهار ۹.۳ درصد نرخ بیکاری استان  با ۴۴ درصد نرخ مشارکت اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز