خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اجرای بخش دیگری از طرح ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۴۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد، طرح ایمن‌سازی پشت‌بام این اثر ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

به‌گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قلعه فلک‌الافلاک به مساحت ۵۳۰۰ متر مربع بر بلندای تپه‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد از سنگ، آجر، خشت‌خام، گچ و آهک ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای عملیات مرمت و ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه فلک‌الافلاک اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و 730 میلیون‌ریال هزینه خواهد شد افزود: این میزان اعتبار به منظور ایمن‌سازی برق پشت بام و بر اساس نقشه‌های تهیه شده توسط مشاور، تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی لرستان، یکی از پر بازدیدترین آثار کشور به شمار می‌رود که نگهداری، حفاظت و ساماندهی آن از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 حسن پور خاطرنشان کرد: این بنای ارزشمند تاریخی، فرهنگی ۱۰ مهرماه سال ۱۳۴۸ به شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ و موضوع ثبت جهانی آن نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز