خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون استان گلستان:

شرکت‌های تعاونی، نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند

کد خبر : ۱۳۸۹۹۵۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شرکت های تعاونی نقش مهمی تولید و اشتغال دارند و در حال حاضر ۳۱۰۰ تعاونی فعال در گلستان فعالیت می‌کنند. ظرفیت‌های بخش تعاونی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصاد گلستان دارد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی خواجه مظفری اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۰۰ تعاونی فعال در گلستان فعالیت می‌کنند و ۷ تعاونی در استان گلستان دانش بنیان هستند و ۲ تعاونی دانش بنیان هم در حال گرفتن مجوز هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تعاونی‌های گلستان ۷ میلیون دلار صادرات داشته‌اند. کالاهای تولیدی تعاونی‌های استان به کشور های امارات، دبی، امارات، چین ترکیه، ترکمنستان، عراق، روسیه، آلمان، پاکستان، افغانستان، قزاقستان صادر می‌شود.

خواجه مظفری تصریح کرد: ۳۲ درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، ۲۷ درصد در بخش خدمات، ۱۹ درصد در بخش صنعت و مابقی در سایر بخش‌ها همچون معدن فعالیت دارند. دبیرخانه دفتر اقتصادی بخش تعاون در گرگان راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد:  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گلستان در مجموع در تعاونی‌های استان عضویت دارند و گلستان جزو پنج استان برتر تعاونی‌های فعال است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نمایندگی اتاق تعاون را در روسیه و استان کازان راه‌اندازی کردیم و ، 7 شرکت تعاونی را به کشور روسیه برای شرکت نمایشگاه اعزام کردیم. یکی از رسالت‌‏های این اداره کل ترویج فرهنگ تعاون است.

وی خاطر نشان کرد: در ماه خرداد سالجاری اندیشکده تعاون با هدف فراهم کردن کمک به برنامه‌های تدریجی بخش تعاون، زمینه‌های آموزش، تربیت نیروی کارآمد در بخش تعاون و... در دانشگاه جامع گلستان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز