خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار مازندران:

حمایت از تعاونی‌ها به رونق اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۳۶۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: مهم‌ترین راه پیشرفت و پایداری و تداوم شرکت‌های تعاونی را آموزش‌های تخصصی و ترویج فرهنگ تعاون است و حمایت از تعاونی‌ها به رونق اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی باقری در نشست تخصصی و تعاملی با فعالان اقتصادی حوزه تعاون استان و جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، توجه بیشتر به رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران است که به طور قطع برای تحقق این مهم تلاش می شود از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های گسترده بخش تعاون در استان مازندران، امکان تأثیرگذاری فعالیت‌های مربوط به این حوزه و تأکید قانون اساسی بر سهم تعاون از حوزه اقتصاد، نشانگر توان بالای این بخش در راستای حضور اثرگذار در تولید، کسب ‌و کار و اقدامات مولد محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعال بودن حدود 8 هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش تعاون امیدواریم با تلاش بی وقفه شورای هماهنگی بخش تعاون و اعضای آن بتوانیم در راستای توسعه این بخش مهم گام های مثبت و بزرگی برداریم.

باقری با اشاره به اینکه مازندران در بخش تعاونی‌ در کشوره جایگاه ویژه ای دارد و رتبه دوم کشور را بعد از تهران دارد، افزود: با توجه به رونق کشاورزی و ظرفیت خاص زیرساختی، مازندران استان پیشرو در حوزه تعاونی خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: دولت سیزدهم در حوزه مشاغل خانگی اهتمام بسیار جدی دارد و در سال جاری برای مازندران ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

باقری مهم‌ترین راه پیشرفت و پایداری و تداوم شرکت‌های تعاونی را آموزش‌های تخصصی و ترویج فرهنگ تعاون عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از تعاونی‌ها به رونق اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های خدادادی و پتانسیل‌های فراوانی که در استان وجود دارد در ترویج و توسعه فرهنگ کار گروهی و جمعی این فرایند مهم را به طور مطلوبی جهت تشکیل و گسترش تعاونی‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز