خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

بیش از دو هزار فرصت سرمایه‌گذاری در کشور ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۸۶

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در سطح کشور ۲ هزار و ۸۵۱ فرصت سرمایه‌گذاری ثبت شده که ۵ درصد آن با ۱۲۹ مورد سهم استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن کوشش‌تبار در نشست با فعالان و مدیران اقتصادی استان که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، گفت: قزوین از گذشته تا امروز محل مناسبی برای فعالیت اقتصادی و مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: قزوین در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری از استان‌های پیشتاز است و مجموعه دولت‌خانه ظرفیت بزرگی را دارا است و سرمایه‌گذارای در آن دارای ریسک پایین و ارزش افزوده بالا بوده و از این منظر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطلوب است.

وی عنوان کرد: دولت‌خانه صفوی به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد سرمایه نیاز دارد که باید مورد توجه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قرار گرفته و پروژه آن در فازهای مختلف اجرا شود.

این مسئول افزود: افرادی که در حوزه جذب سرمایه‌گذار در دستگاه‌ها مسئولیت دارند، اعتماد آفرین هستند و باید متخصص‌ترین افراد بوده و با نگاه تخصصی و محبت‌آمیز برخورد کنند، زیرا اگر سرمایه‌گذار از استان خارج شود، به سختی بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری برای استان ضرورت دارد و باید ضمن جذب افراد سرمایه‌گذار با نگاه تخصصی، خدمات‌دهی به آن‌ها هم تسریع و تسهیل شود.

کوشش‌تبار اظهار کرد: تسهیل روند صدور مجوزها یکی از ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است؛ باتوجه اینکه قزوین امنیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد این موضوع تبیین نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر گفت: در سال گذشته ۲۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی تعریف شده بود که قزوین صرفا ۱۳ فرصت داشت که باید این میزان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۸۷۹ طرح سرمایه‌گذاری در استان‌ها‌ داریم که سهم قزوین ۲۶۵ طرح است که زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر را فراهم می‌کند.

این مسئول بیان کرد: قزوین برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ظرفیت‌های خوبی دارد و باید ار فرصت‌ها، بهتر استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز