خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان امور مالیاتی فارس خبرداد؛

کشف ۷۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان از منابع درآمدی/ در مالیات‌هایی ابراز شده بیشترین مالیات مربوط به پزشکان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۴۹

مدیرکل سازمان امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ رشد بسزایی در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی داشته ایم، گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۷۰ میلیارد تومان و حدود ۸۰ هزار و ۵۰۷ نفر اظهارنامه‌ای خود را تسلیم کرده بودند اما در سال ۱۴۰۱، ۹۹ هزار ۴۱۹ اظهار نامه تسلیم شد که ۵۷۰ میلیارد تومان را خود آنها ابراز داشتند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد بیش از ۲۴۳ هزار فعال اقتصادی یعنی حدود ۸۶ درصد از صاحبان مشاغل حدود ۲۸ درصد از کل مالیات ها یعنی ۳۶۲ میلیارد تومان را ابراز کرده اند این اشخاص مالیات های زیر ۱۰ میلیون تومان داشته اند و فقط ۱۴ درصد از فعالان اقتصادی یعنی بیش از ۳۷ هزار نفر مالیات بالای ۱۰ میلیون تومان ابراز کرده اند که مبلغ مالیات آنها ۹۴۷ میلیارد تومان معادل ۷۲ درصد کل مالیات های ابرازی است.

وی افزود: از مجموع کل اظهارنامه هایی که تسلیم شده  280 هزار و 733 فعال اقتصادی که در تبصره 100 مالیات خود را معرفی کرده اند بیش از 243هزار مودی یعنی 86 درصد از کل مشمولین مربوطه صرفا 362 میلیارد تومان از 1300 میلیارد تومانی که مالیات آن ها ابراز شده است، پرداختی داشته اند که این مالیات ها مربط به مالیات های زیر 10 میلیون بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی قصد دارد که مالیات های واقعی را دریافت کند؛ تصریح کرد: رعایت عدالت مالیاتی صورت گرفته است ، بسیاری  از فعالان اقتصادی نمی دانند که مالیات هزینه نیست و نباید مالیات پرداختی خود را روی کالا ها اعمال و از مصرف کننده آن را مطالبه کنند؛  مالیات مستقیم‌استفاده از امکانات اجتماع است که  بایدهزینه آن پرداخت شود.

محمدابراهیمی ادامه داد: اگر  کسی بخواهند از مشتریان خود مالیاتی دریافت کند از لحاظ شرعی و قانونی صحیح نیست.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی فارس از فرار مالیاتی در محدوده زمانی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبرداد و افزود: با ورود به اطلاعات فرارهای مالیاتی ۷۰ هزار میلیارد تومان منبع درآمدی کشف شده است که روند مالیات ستانی آن در حال انجام است.

وی گفت:تعداد زیادی از فروشگاه های زنجیره ای متعلق به شخص است و به اسم برندها کار می کنند از این تعداد فروشگاه ۲۰‌میلیارد تومان اوراق مالیاتی در استان وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در ارتباط با دلالان‌گوشت قرمز اطلاعاتی کسب و ۷۰ میلیارد تومان اوراق مالیاتی برای آن ها صادر شده است، عنوان کرد: در صندوق های قرض الحسنه در سطح استان  که خدمات به فعالان اقتصادی ارائه می دهند ۶ مورد رصد و اعمال ماده ۱۸۱ برای آن ها انجام شد که منتج به ۱۲ هزار میلیاردتومان اطلاعات مالی و ۲۹۰ میلیارد تومان اوراق مالیاتی شد.

محمدابراهیمی  گفت:  برای شرکت های مجری ساختمان که برای بخشی از صدور مطالبه انجام گرفته و  ۱۰۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شده است و در کل 500 میلیارد مالیات در پی اطلاعاتی که از بخش های مختلف در استان بدست امده اوراق مالیاتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در مالیات هایی که ابراز شده است بیشترین مالیات مربوط به پزشکان است که ۵۹۲ هزار پزشک متخصص و ۹۳۴ نفر  اظهارنامه نامه تقدیم کردند، ۱۵۳ میلیارد تومان این فعالین اقتصادی اظهارنامه تسلیم کردند.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: بیشترین مالیات که در صرف قطعیت و پرداختی انجام می گیرد در مباحث پزشکی است اما در مبحث پزشکی با توجه به پیگیری دستگاه های نظارتی، رصد انجام می گیرد که به منابع اطلاعاتی کاملی دسترسی و  ورود می شود.

وی با اشاره به اینکه در رصدی که  از طرف اداره کل امور مالیاتی صورت گرفته  برخی از ارائه دهندگان خدمت ، خدماتی استفاده کردند که با مالیات پرداخت شده آنها مغایر دارد؛ گفت: به عنوان مثال ۱۲ هزار و ۲۱۹ نفر عنوان کرده اند که در میادین میوه و تره بار خدمت می کنند، (نه میدان عرضه اصلی) بلکه  میادینی که شهرداری آنها را مشخص کرده است که اگر دو میوه فروشی در هر میدان را در نظر بگیریم  حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میدان عرضه میوه باید در استان وجود داشته باشد اما در حقیقت چنین چیزی وجود ندارد.

محمدابراهیمی اضافه کرد: این افراد برای تعیین سود دهی خود در سامانه اینتا  ۱۳ درصد برابر مالیات کمتر پرداخت کرده اند که به دلیل آنکه این روند صحیح نبوده است  کل این ضریب ها اصلاح و مالیات جدید برای آنها طی اوراق قطعی صادر  و مطالبه خواهد شد.

وی افزود: بیشترین مغایرت و تخلف مربوط به صنوف نان سنتی، میوه فروشی، صنایع دستی،  گوشی و تلفن ثابت بوده است.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی فارس گفت: در بحث مالیات ستانی به سراغ فعالین اقتصادی که مالیات زیادی داشته اند و روند قانونی اظهارنامه مالیاتی خود را به خوبی انجام نداده اند، رفته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز