خبرگزاری کار ایران

شهردار الوند:

پسماندهای تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز آب‌های زیرزمینی را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۲۷۲

شهردار الوند گفت: بر اساس برآورد اولیه، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن پسماند حاصله در حاشیه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز تخلیه شده که به عنوان معضل زیست محیطی، محسوب شده و احتمال اینکه آب‌های زیرزمینی آلوده و اراضی زراعی را دچار مشکل کند، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد خلج طایفه با اشاره به وضعیت تصفیه خانه الوند گفت: معضل پسماند تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز از سال‌های بسیار دور به دلیل هدایت فاضلاب صنعتی و پسماندهای شهری از سه شهر بیدستان، شریفیه و الوند مطرح است که به صورت کامل اشباع شده است.

شهردار الوند ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت آن در حداقلی‌ترین وضع ممکن قرار دارد و قابلیت پذیرش پسماند جدید وجود ندارد؛ از طرفی بحث فاضلاب شهر شریفیه منتفی شده که امیدواریم در اسرع وقت برای تعیین تکلیف فاضلاب شهر بیدستان هم برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌ها و برگزاری جلسات و نشست‌ها با مراجع مختلف از جمله استانداری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز، فرمانداری و شرکت شهر صنعتی البرز، مقرر شده این پسماند از محل فعلی تخلیه و به سایت محمدآباد هدایت شود.

خلج‌طایفه ادامه داد: برای انجام این اقدام منتظر اخذ دستور قضایی هستیم و شهرداری و شرکت شهر صنعتی البرز این آمادگی را دارند نسبت به جمع‌آوری پسماندها و انتقال به سایت محمدآباد اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز