خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

قزوین در باسوادی جزء 10 استان برتر کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۵۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استان با نرخ با سوادی ۹۹.۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزء استان‌های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان قزوین، دومین جلسه شورای پشتیبانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این جلسه با تبیین جایگاه استان در سوادآموزی خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در راهیابی به اهداف سوادآموزی و سرانجام بخشی به بی‌سوادی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: جذب و پوشش درصد بی‌سوادان باقیمانده که معادل ۰.۶ درصد است به خاطر پراکندگی زیاد، بی‌انگیزگی برای  آموزش‌های سواد، مسائل معیشتی و خانوادگی و چالش‌های بومی، محلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در این میان شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به ریاست استاندار مرجع بسیار قوی برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها و  مساعی در راستای اهداف سوادآموزی  خواهد بود.

وی افزود: راه‌اندازی پویش" سوادیاران جهادی" و استفاده از ظرفیت‌های جهادی برای ترویج خدمات سوادآموزی، پالایش و شناسایی  بی‌سوادان روستاها و محله‌ها به منظور واقعی‌سازی آمار و جذب در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز