خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی صورت گرفت؛

فعال شدن نخستین مرکز پرورش ماهی تیلاپیا در جوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۳۰۷

مدیر جهاد کشاورزی جوین از فعال شدن نخستین مرکز پرورش ماهی تیلاپیا در این شهرستان غربی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر قارزی در این باره گفت: جوین ۵۵ استخر پرورش ماهیان گرمابی و سردابی دارد و نخستین مرکز پرورش ماهی تیلاپیا، به عنوان یکی از تولیدات آبزی سودآور، در این شهرستان غربی خراسان فعال و راه‌اندازی شد.

قارزی افزود: در این مرکز پرورش آبزیان، ۸۶۰ قطعه بچه ماهی از نوع تیلاپیا که یکی از باصرفه‌ترین آبزیان قابل پرورش در مناطق کم آب می باشد، رهاسازی شده است. تیلاپیا در بین ماهیان پرورشی، از شرایط خاص و منحصر به فردی برخوردار است و مقاومت بالای آن نسبت به کمبود اکسیژن و تغییر نامساعد محیطی، این ماهی را به گونه مطلوبی برای آبزی پروران، تبدیل کرده است.

قارزی در ادامه بیان کرد: پرورش تیلاپیا به دلیل ویژگی‌های زیستی، آب کمتری نیاز دارد و با توجه به چالش ﮐﻢ آﺑﯽ و ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ، امکان توسعه پرورش این گونه ماهی در مناطق مرکزی و کویری کشور، فراهم است،همچنین وجود منابع آبی مستعد آبزی پروری شامل چاه نیمه‌ها و چاه ‌های کشاورزی، سودآوری مناسب فعالیت‌های پرورش ماهی و تاثیرات پساب خروجی استخرها بر افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و دامی، از عوامل توسعه فعالیت‌های شیلاتی در جوین است.

شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات راهبردی در غرب خراسان، ظرفیت خوبی برای ترویج پرورش ماهی دارد که با برگزاری کارگاه های آموزشی و فضای مجازی، می توان دانش کشاورزان و متقاضیان را در این زمینه، ارتقا داد.

سازمان حفاظت محیط زیست طی ۲ سال گذشته، مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در غرب خراسان را صادر کرده است و هم اینک ۶ واحد پرورش این نوع ماهی در شهرستان های سبزوار و جوین، فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز