خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

پیش بینی کاهش ۵۰ درصدی برداشت انگور در شهرستان خلیل آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۷۲

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در خراسان‌رضوی گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد کاهش ۵٠ درصدی برداشت امور در سطح باغات این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه این مهم با کمک مجموعه شهرستان و مساعدت استان در راستای رفع موانع تولید صورت گرفته است افزود: با هدف رفع مشکلات آنان ونیز کاهش حد نصاب اجرای طرح های خود اجرایی آبیاری تحت فشار از دو هکتار به نیم هکتار گامی بزرگ برای بهره برداران اینگونه اراضی باغی وکشاورزی نام برد.

وی پیگیری کاهش حد نصاب اجرای طرح‌های خود اجرایی آب کشاورزی را اقدامی مثبت در تشویق کشاورزان به اجرای آبیاری نوین وتحت فشار نام برد و گفت: امسال به جهت خاموشی چاه موتورها و گرمای فعلی تا کنون که ابتدای برداشت محصول انگور را در شهرستان شاهد هستیم با کاهشی ۳۰ درصدی مواجه هستیم که احتمال است تا ۵۰ درصد هم کاهش را شاهد باشیم که کارشناسان مرتب در مزارع همراه کشاورز حضور دارند وراهنمایی می‌کنند.

وی به موضوع سرمایه گذاری در حوزه فر آوری محصولات اشاره کرد و اظهار کرد: مهمترین مشکل شهرستان در حوزه انگور عدم وجود سرمایه‌گذار در احداث کارخانه‌های فرآوری انگور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد سطح باغات انگور شهرستان را حدود ۶ هزار هکتار ذکر و پیش بینی کرد امسال بیش از ۹۰ هزار تن محصول انگور از باغات شهرستان خلیل آباد توسط ۸ هزار نفر بهره بردار انگور کار برداشت شود.

شبان افزود: در استخرهای دو منظور موجود شهرستان به تعداد ۲۲هزار قطعه ماهی گرمایی و بومی اصلاح نژادی ریخته شده است که از لحاظ اقتصادی امیدوار کننده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد، تخصیص اعتبار طی یک سال گذشته تا کنون به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال را یاد آور شد و اظهار کرد: طرح انتقال آب به روستاهای حسین آباد، علی آباد بر کال، کاهه، کاریزک و مزده با اعتبار دولتی ۵۰۰میلیون ریال و تخصیص ۵۷۰۰ میلیون ریال برای قنوات روستای دهنو و در شهر خلیل اباد را از اقدامات این مدیریت نام برد.

وی توجه جهاد کشاورزی را به کشت های گلخانه‌ای اولویت این اداره ذکر کرد وخطاب به کشاورزان افزود: کشت‌های گلخانه‌ای را در برنامه‌های خود قرار دهید و روستای خلیل اباد دارای ۷۲۰۰ متر مربع فضای گلخانه‌ای از محصولات مختلف از جمله لیمو ترش، توت فرنگی، گیاهان دارویی و تولید انگور خارج از فصل است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز