خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی فارس خبرداد؛

انهدام ۸ باند سارق سابقه دار در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۷۸

فرمانده انتظامی فارس گفت: با کار اطلاعاتی صورت گرفته در ۱۰ روز اخیر ، ۸ باند سارق سابقه دار انهدام و ۲۱ نفر سارق دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار رهام بخش حبیبی با اشاره به اینکه تیم‌ ویژه‌ای در ارتباط با این باندها تشکیل و در دستور کار قرار گرفت، افزود: در تحقیقات به عمل آمده ۲۴۸ انواع فقره سرقت را این افراد اعتراف کردند که ۱۰۰ فقره سرقت به عنف و تحت پوشش مامورین و ۶۰ فقره سرقت منزل و ۱۴ فقره سرقت محموله، ۷ فقره سرقت خودرو ، ۱۵ فقره قاپ زنی،۲۲ فقره سرقت اماکن و درون خودرو و ۳۰ فقره سرقت احشام بوده‌ است.

وی ادامه داد: این سارقین و متهم ها دارای سابقه کیفری متعدد هستند و محدوده فعالیت آنها در محدوده شهر شیراز بوده است. 

فرمانده انتظامی فارس گفت: ۴۴۷ میلیارد ریال اموال کشف شده از این باندها بوده است.

حبیبی با اشاره به اینکه در ۴ ماه امسال ۳۱ باند مواد مخدر متلاشی شد که ۱۶ تن انواع مواد مخدر از آنها کشف شده است، بیان کرد: در این کشفیات ۵ هزار و ۶۳۰ متهم که عمدتا عمده‌ فروش، حامل و خرده فروش دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در جمع آوری‌های اخیر ۲هزار و ۵۲۱ مورد معتاد متجاهر جمع آوری شدند، گفت: ۳۴۴ دستگاه خودرو و ۵۴ موتورسیکلت در ارتباط با مواد مخدر را توقیف کردیم.

حبیبی به نگهداشت اسلحه غیرمجاز و حوادث ناگوار آن در برخی منازل اشاره کرد و افزود: در یک اتفاق ناگوار پسر با اسلحه غیرمجاز در شیراز پدر خود را کشته است.

وی در خصوص فروشنده‌های اسلحه غیرمجاز نیز گفت: در ارتباط با باندهای اسلحه غیرمجاز ۹ باند شناسایی شدند که در این ارتباط ۸۸۷ فقره اسلحه، ۶۰۹ متهم دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شدند.

وی گفت: فضای مجازی جولانگاه بسیاری از متخلفین شده است، ۱۰ باند کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی دستگیر شدند که ۳ باند آن مربوط به برداشت غیرمجاز (فیشینگ )بود.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در مجموع این‌کلاهبرداری ها ۶۷ میلیارد تومان از اموال را به مال باختگان برگردانده شد.

وی گفت: موردی که در فضای مجازی به آن دقت نمی شود هتک حیثیت آبروی افرد و خانواده ها است که به صورت ویژه آن را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز