خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

کشت دوم و پر آب بر در استان ممنوع شد/ فرمانداران نظارت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۷۹۹

استاندار همدان بر ضرورت پرهیز از کشت دوم محصولات زراعی و پرآب بر به دلیل شرایط خاص خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی و همچنین ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: فرمانداران موظفند در این راستا و با همکاری دستگاه قضایی نظارت دقیق و مستمر کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در کارگروه امور زیربنایی استان همدان افزود: باید از کشت برخی محصولات پر آب بر همچون هندوانه که زمینه بروز تنش آبی در منطقه و کاهش سفره‌های آبی را به دنبال دارد به طور جد پرهیز شود.

استاندار همدان تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار جزو برنامه‌ها و اولویت‌های دولت و مدیریت اجرایی استان است و از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات و تنش آبی بهره خواهیم برد.

قاسمی فرزاد گفت: به نظر می‌رسد مخازن آب منطقه‌ای در برخی مناطق پاسخگوی نیاز مشترکان نیست و ایجاد مخازن جدید باید در دستور کار قرار این شرکت و متولیان امر قرار گیرد که می تواند نقش موثری در تامین آب پایدار به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرف ۲ سال آینده ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی می شود گفت: فروکش کردن سطح آب‌های زیرزمینی و برداشت بی رویه در بخش کشاورزی چالش هایی را ایجاد کرده است و اگر به داد مساله آب نرسیم ممکن است دچار مشکلات جبران ناپذیر شویم.

وی ادامه داد: تنش و بحران آبی در بسیاری از نقاط کشور گریبان گیر شهرها و روستاها شده و پیگیری‌های خوبی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان به سررانجام رسیده است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود موضوع سلامت مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام این بخش را یادآور شد و گفت: ۱۷ پروژه بهداشتی و درمانی همزمان با هفته دولت بهره برداری می‌شود که بیمارستان ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان مهمترین آن است.

وی با اشاره به موفقیت دولت در مهار بیماری کرونا اظهار داشت: در سفر هیات دولت و رییس جمهور به استان همدان پروژه های بهداشتی و درمانی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و اعتبارات مناسبی به این حوزه اختصاص یافت.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان همدان به طور فرا منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان، عملیات اجرایی بیمارستان اکباتان شتاب خوبی گرفت و با حمایت‌های دولت اعتبارات عمرانی و تجهیزی این پروژه به موقع واریز شد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت تخصصی شدن بیمارستان‌ها حرکت کنیم، بیان کرد: احداث بیمارستان تخصصی کودکان در دستور کار قرار گرفته است و باید یک مرکز تخصصی پیشرفته برای کودکان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز