خبرگزاری کار ایران

بیشترین تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر شبانه اتفاق می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۷۶

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد تصادف‌های جاده‌ای استان از ابتدای سال تاکنون در ساعت‌های شب و تاریکی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایلنا، بابک کاوه‌ئیان روز شنبه با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه تردد شمار جاده‌ای در استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد بیشتر ترددها در طول روز و تنها یک سوم سفرها در شب انجام می‌شود با این وجود ۲ سوم تصادف‌های استان در ساعت‌های شب رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ساعت‌های ۲۴ تا ۲بامداد و ۲۲ تا ۱۲شب زمان‌های اوج تصادف‌های جاده‌ای استان بوشهر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تاریکی و کاهش دید از عوامل خطر رانندگی در شب است گفت: حدود ۹۰ درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.

این کارشناس ایمنی درباره رانندگی در شب اظهار کرد: رانندگان در حین رانندگی در شب باید سرعت را کاهش و تمرکز خود را بالا ببرند.

وی گفت: توصیه می‌شود رانندگان از سفر شبانه در جاده‌های خطرناک (جاده‌های ۲ طرفه یا کوهستانی) بپرهیزند همچنین اگر سن راننده بالای ۶۰ سال یا راننده دارای ضعف بینایی است از رانندگی در شب خودداری کند.

کاوه‌ئیان یادآور شد: رانندگان باید سلامت چراغ‌ها را بررسی و هر از گاهی نور چراغ‌ها را تنظیم کنند، همچنین چراغ‌ها و شیشه‌های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کرده و به عابران پیاده و دوچرخه‌ها توجه داشته باشند، چون در شب به سختی دیده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز