خبرگزاری کار ایران

افزایش سهم موتورسواران در تصادفات منجر به فوت در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۶۶

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی کاشان گفت: در تفکیک آمار حوادث رانندگی منجر به فوت در سطح شهر کاشان سهم موتور سوران بیش از ۶۰ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا از کاشان، سرهنگ مهدی پاکروان با بیان اینکه آمار مربوط به تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست و در مقایسه با سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد اظهار داشت: از این منظر دارای رتبه نخست در استان اصفهان هستیم، اما با این وجود سهم موتور سوران در تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

وی افزود: متاسفانه راکبان موتورسیکلت که در تصادفات جان خود را از دست می دهند بیشتر در رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال و اغلب بدون کلاه ایمنی بوده‌اند و ۶۰ درصد آمار فوت ناشی از حوادث رانندگی متعلق به موتورسواران است.

مدیر پلیس راهور شهر کاشان تاکید کرد: مهمترین علل جان باختن عابران پیاده که در حوادث رانندگی کاشان ناشی از رعایت نشدن سرعت مجاز از سوی رانندگان و بی توجهی به جلو بوده و در میان کشته شدگان کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۹۵ ساله مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهر کاشان ضمن انتقاد از اجرا نشدن مصوبات شورای ترافیک در کاشان یاد آور شد: با وجود گذشت چندین سال از احداث بخشی از میدان شهرک آزادگان راوند همچنان تکمیل آن با اما و اگرهای زیادی همراه است.

پاکروان با بیان اینکه می‌بایست به هر طریقی سرعت در بلوار قطب راوندی کنترل شود تاکید کرد: این شریان محل آمد و شد عابران پیاده و کارگران زیادی است و ستقرار شهرک صنعتی و دانشگاه ضرورت کاهش سرعت در بلوار قطب راوندی را دوچندان می‌سازد.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان شهرستان کاشان بلوار قطب راوندی را یک بزرگراه نامیده و معتقد هستند در بزرگراه کاهش سرعت معنا ندارد و درحال حاضر سرعت مجاز برای رانندگان این محور منطقی است.

مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی شهر کاشان تصریح کرد: تکمیل میدان محمد رسول الله راوند نقش مستقیمی برای کاهش سرعت و تصادف در این محور ایفا کرده و از طرفی نصب سرعت کاه، چراغ راهنمایی و رانندگی و همچنین دوربین خواهد توانست ایمنی بلوار قطب راوندی را بیش از گذشته افزایش دهد.

پاکروان با بیان اینکه لازم است شهرداری کاشان در کوتاه ترین زمان ممکن مصوبات شورای ترافیک شهرستان در خصوص خیابان شهید بهشتی کاشان را انجام دهد خاطرنشان کرد: می‌بایست هر چه سریع‌تر مشکلات چهارراه شاهد حل شود، چرا که شبانه روز شاهد ترافیک‌های سنگینی در این محل و همچنین معابر منتهی به چهارراه از جمله کوچه وزیری و گلی هستیم.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز