خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

رسانه‌های قزوین منافع مردم را در کانون توجه قرار دهند / رسانه‌ها فارغ از سلایق سیاسی و فکری حمایت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۴۱

استاندار قزوین گفت: پیگیری منافع مردم باید در کانون توجه رسانه‌ها قرار گیرد، مردم هم از هر نظر به پختگی‌های لازم رسیده‌اند و نیاز نیست کسی بگوید من این هستم و این نیستم، آن‌ها متوجه می‌شوند کدام رسانه در راستای منافع آن‌ها حرکت می‌کند و این امر می‌تواند موتور روبه جلو در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین عصر امروز با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.

۶۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که از نفرات برتر بخش‌های مختلف تجلیل شد.

محمدمهدی اعلایی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی و رسانه گفت: فضای رسانه را با دقت رصد می‌کنم و توجه دارم، در حوزه رسانه استان تلاش در راستای انتظار جامعه از یک مجموعه موثر در رسانه و شکل‌گیری افکار عمومی و اجتماعی برای قزوین انجام می‌شود و چیزی که حاصل می‌شود متناسب با بضاعت‌های موجود در فضای حال حاضر است و با حمایت‌های بیشتر بلوغ بیشتری را شاهد خواهیم بود.

استاندار قزوین ادامه داد: در بازدیدهای مختلف به فعالین اقتصادی سفارش حمایت ار رسانه‌ها دارم و کمک آن‌ها سرمایه‌گذاری و رسالت اجتماعی است، صرف نظر از اینکه این رسانه‌ها چقدر می‌تواند برای آن مجموعه‌ها برد داشته باشد، روشن بودن چراغ رسانه‌ها اهمیت دارد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در فعالیت خود باید حرفه‌ای بودن را مد نظر قرار دهند، در استان روزنامه‌هایی داریم که عمر آن‌ها زیاد است؛ البته برای فعالیت حرفه‌ای خبرنگارها و رسانه‌های حرفه‌ای در استان جای کار وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: رعایت اخلاق در رسانه دارای اهمیت است، اخلاق ریاپذیر نیست و بیشتر فعالین رسانه‌ای را مقید به اخلاق می‌بینیم، در نقدها و مجادله‌های سلیقه‌ای و اجرایی چیزی که شاهد هستیم تقید نسبی رو به بالا و قابل قبول اخلاق است.

اعلایی اظهار کرد: پیگیری منافع مردم، نقطه تلاقی رسانه‌ها با مسئولین اجرایی است و تا زمانی که رفتارها حرفه‌ای، اخلاق مدار و پیگیری منافع باشد حمایت می‌کنیم، حتما نباید جریانات رسانه‌ها همسو و هم‌فکر ما باشند و در صورت پیگیری منافع مردم آن‌ها را با هر شکل از سلایق فکری و سیاسی همراهی می‌کنیم و رفتار غیرمنطقی و سختگیرانه را نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: معرفی شده‌های قزوین کمتر از داشته‌هایش است، نتوانسته‌ایم مزیت‌های خودمان را بشناسانیم و رسالتی است که همه ما باید دنبال کنیم، باید ظرفیت‌ها را معرفی کرده و در داخل هم به خودباوری رسید.

اعلایی اضافه کرد: برای ارتقای خودباوری باید کار ویژه داشت که البته این امر شاید برای برخی خوشایند نباشد اما باید از این مسیر عبور کرد و به نتایجش امیدوار بود. 

استاندار قزوین گفت: یکی از زمان‌های تبلور حضور مردم انتخابات است، امسال انتخابات را پیش رو داریم باید در کنار هم برای رقابتی شدن و شفافیت فضاها و باشکوه‌تر برگزار شدن اقدام کنیم، زیرا منتخبین این انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

خبر، گزارش و تحلیل، عکس و گزارش تصویری، مصاحبه، کلیپ و ویدئوهای خبری، سرمقاله و یادداشت، تیتر و بخش ویژه بلاگرها بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز