خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن اهدای عضو استان:

۳۱۷ بیمار قزوینی در صف پیوند عضو قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۷۲

رئیس انجمن اهدای عضو استان قزوین گفت: لیست انتظار دریافت کنندگان عضو در قزوین ۳۱۷ نفر است، در سال ۹۹ حدود ۵۰ نفر را به خاطر عدم دریافت عضو پیوندی از دست دادیم که عدد دردناکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسن ارداقیان در دومین جشن استانی نفس که با حضور مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، عصر امروز در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: انجمن اهدای عضو در قزوین سال ۹۸ آغاز به کار کرد و تلاش شد تا فرهنگ اهدای عضو در استان احیا شود.

رئیس انجمن اهدای عضو استان قزوین ادامه داد: انجمن اهدای عضو قزوین سال ۹۹ رتبه دوم و سال ۱۴۰۰ رتبه اول کشوری را کسب کرد و دانشگاه علوم پزشکی هم در این راستا به انجمن کمک کرد.

وی بیان کرد: شورای شهر قزوین در دوره گذشته و کنونی، مجموعه مدیریت شهری هم به انجمن اهدای عضو کمک قابل توجهی داشتند، همچنین رسانه‌ها و صدا و سیما هم در این راستا اقدامات قابل توجهی در راستای فرهنگ سازی انجام دادند.

این مسئول عنوان کرد: اقدام خانواده‌های اهداکننده و ایثارگرانی که به بیماران زندگی دوباره بخشبدند قابل تقدیر است

ارداقیان اظهار کرد: پیش از این از بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور در رضایت گیری رتبه ۲۵ را داشتیم که سال گذشته به ۴۴ سقوط کرد و از این رو به فرهنگ سازی توسط ورزشکاران و چهره‌های مختلف استانی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: امیدواویم اولین واحد پیوند عضو را در استان راه‌اندازی کنیم، زیرساخت‌های درمانی را داریم که رو به رشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز