خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

میزان رضایت به اهدای عضو در قزوین کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۰۴۸

کودیناتور دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سال جاری از طرف خانواده‌های مرگ مغزی در استان قزوین حدود پنج رضایت به اهدای عضو داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به میزان اهدای عضو در استان قزوین گفت: در سال جاری حدود 12 مورد مرگ مغزی قابل اهدای عضو در سطح استان قزوین داشتیم.

کودیناتور دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: میزان رضایت به اهدای عضو نسبت به سال گذشته که 11 مورد بود کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: بیماری کرونا و همچنیبن تبلیغ نادرست درباره مرگ مغزی که در برخی موارد در سطح کشور شاهد آن بودیم ازجمله عواملی است که در کاهش رضایت دهی به اهدای عضو تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی صحیح درباره مرگ مغزی و فرآیند اهدای عضو یکی از مواردی است که در میزان رضایت دهی برای اهدای عضو تاثیرگذار است.

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای عضو یک تا هشت بیمار را از مرگ حتمی نجات داده و به یک تا 53 بیمار دارای معلولیت کمک کند.

درحال حاضر حاضر حدود 25 هزار نفر در سطح کشور در صف دریافت عضو قرار دارند که هر دو ساعت یکی از آن‌ها به علت نرسیدن عضو جان خود را در صف انتظار از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز