خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

مرغ در بردسکن کمیاب شد / گلایه مرغداران از افزایش قیمت جوجه یک روزه و سویا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۰۳

مردم شهرستان بردسکن در استان خراسان رضوی بیش از ده روز است که با مشکل کمبود و یا عدم وجود مرغ در سطح شهر روبرو هستند و مسئولان مربوطه از ادامه دار بودن این روند تا حداقل ٢٠ روز آینده خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتی است مرغ در شهرستان بردسکن به سختی پیدا می‌شود و هنگام توزیع، بیشتر از دو ساعت مرغ در این شهرستان وجود ندارد.

رضا محمودی یکی از مرغداران شهرستان گفت: چندین سالن جوجه ریزی دارم ولی به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند مجبورم از بازار آزاد نسبت به تامین جوجه یک روزه و دان اقدام کنم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تا ۲۰ روز دیگر هیچ مرغداری در شهرستان بردسکن تولید ندارد چرا که دولت قریب به یک ماه بود هیچ مجوز جوجه ریزی را صادر نکرده و سامانه مربوطه قفل شده بود و از طرف دیگر گرانی دان و سویا و افزایش قیمت کرایه‌های حمل و دیگر مشکلات از قبیل بیمه، سوخت و دستمزد کارگران بر مشکلات مرغداران در امر تولید اضافه شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر تنها بیش از ۳۰ درصد واحدهای مرغداری شهرستان بردسکن اقدام به جوجه ریزی کرده‌اند.

حداقل تا ٢٠روز آینده مرغ نداریم! 

محسن رجب‌زاده مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران شهرستان بردسکن گفت: با توجه به مشکلاتی که مرغداران در امر تولید دارند دیگر رغبتی به فعالیت در صنعت مرغداری ندارند و برخی از آنها درصدد تعطیلی واحد مرغداری خود هستند.

وی اظهار داشت: کمبود مرغ در بردسکن قریب به ۱۰ روز است وجود دارد با توجه به اینکه هیچ یک از مرغداری‌های شهرستان در مقطع کنونی مرغ ندارند مسئولان امر باید برای تامین مرغ مورد نیاز شهرستان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

رجب زاده بیان کرد: حداقل تا ۲۰ روز آینده هیچ یک از واحدهای مرغداری شهرستان مرغ نخواهند داشت.

وی افزود: قیمت مصوب جوجه یک روزه ۱۶ هزار تومان بوده است ولی در حال حاضر مرغداران باید بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان تهیه کنند و از مشکلات دیگر نبود سویا و دان است که باز دولت هم در بحث تامین سویا و دان به قیمت مصوب به تعهدات خود عمل نکرده است در صورتی که به مرغداران فشار وارد می‌شود که باید مرغ  با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران شهرستان بردسکن ادامه داد: وقتی که دولت در تامین جوجه یک روزه و نهاده‌ها به قیمت مصوب خود عمل نمی‌کند چطوری می‌تواند مرغدار با قیمت مصوب ۵۲ هزار تومان به فروش برساند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از ۳۵ درصد از واحدهای مرغداری شهرستان بردسکن فعال هستند و اگر حمایت‌های دولت از مرغداران نباشد در آینده نه چندان دور اکثر واحدهای مرغداری شهرستان بردسکن غیر فعال و تعطیل خواهند شد.

رجب زاده افزود: یکی دیگر از مشکلات در صدور مجوز جوجه‌های یک روزه بود که دولت قریب به یک ماه سامانه مربوطه بسته بود و عملا مرغداران حق جوجه ریزی نداشتند.

مجبوریم مرغ را بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم

حجت صفرنژاد رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی بردسکن نیز به ایلنا گفت: متاسفانه مرغ در شهرستان بردسکن کمیاب شده است و با توجه به مشکلاتی که مرغداران دارند مجبور هستیم مرغ مورد نیاز شهرستان بردسکن را از زنجیره تولید مرغ صالح تامین کنیم که با توجه به افزایش قیمت جوجه یک روزه و گرانی سویا و دان مرغ کشتار به دست مصرف کننده کمتر از ۸۰ هزار تومان نیست درصورتی که قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان است.

وی بیان کرد: متاسفانه قریب به یک ماه سامانه صنعت طیور قفل شده بود و مرغداران مجوز جوجه ریزی را نداشتند.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن ۵۴ واحد مرغداری دارد گفت: ظرفیت جوجه ریزی این تعداد واحد مرغداری در هر دوره ۷۲۶ هزار قطعه  است که متاسفانه با ظرفیت ۳۵ درصد اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند.

صفرنژاد افزود: با توجه به اینکه مرغداری‌های بردسکن مرغ تولیدی خود را حداقل ۲۰ روز دیگر وارد بازار می‌کنند مجبور هستیم برای اینکه شهرستان با کمبود مواجه نشود مرغ را بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم.

وی از دولتمردان خواست در راستای حل مشکلات مرغداران فکر اساسی کنند و در تامین جوجه یک روزه نهاده‌های آن تدابیر لازم اتخاذ کنند در غیر این صورت چراغ صنعت مرغداری در شهرستان بردسکن خاموش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز