خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین؛

حفر چاه برای رفع کمبود آب مشکلات را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۴۴

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اینکه ما بخواهیم فوراً کمبود را با حفر چاه چاره‌اندیشی کنیم کار درستی نیست و مشکلات افزایش پیدا می‌کند، باید در شرایط کمبود منابع هنر مدیریت را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که به مناسبت هفته مدیریت مصرف برگزار شد، گفت: ما کمبود منابع داریم، هر چقدر در منابع دستمان خالی باشد، باید در مدیریت هنرمان افزایش پیدا کند، یعنی باید افزایش هنر مدیریت را در شرایط کمبود منابع داشته باشیم، هر چه داشته‌های ما کمتر شد باید با هنر مدیریت آن کمبودها، آسیب‌ها و ضررها از میان برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این بسیار موضوع مهمی است، با حفر چاه‌های جدید مردم را عادت می‌دهیم که شما هیچ نگران نباشید و هر چقدر خواستید آب مصرف کنید، ما اگر فشار بیاید چاه‌های بیشتری حفر می‌کنیم و برای‌مان مهم نیست با چاه‌هایی که می‌زنیم چه بلایی بر سرزمین می‌آید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: استفاده از تکنولوژی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، در حوزه درمان، بهداشت، قضا و خیلی جاها می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است یا پیشگیری بهتر از محاکمه و قضاوت است.

وی افزود: شما هم اگر برای سدها تعریف کردید که خروجی این سد چیست و سهمیه‌برداران آن چه کسانی هستند، ده‌ها و شاید صدها پرونده قضایی بسته می‌شود اما ما چنین مدیریت‌هایی نمی‌کنیم و آدم‌ها را به جان هم می‌اندازیم، به این ترتیب قتل، حرام‌خوری و نزاع‌های محلی اتفاق می‌افتد، آن وقت باید برویم چقدر هزینه کنیم و در دادگاه‌ها مشکل را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: براساس آیه 56 سوره اعراف نباید در زمین فساد کنیم، شما مسئول آب و برق و سرمایه‌های اجتماعی هستید، اگر یک نفر با پارتی‌بازی خواست برداشت بیشتری از آب داشته باشد یا خارج از حقش بخواهد برق بیشتری مصرف کند، به او اجازه ندهید، اگر شما اجازه دادید یعنی به فساد کمک کرده‌اید.

عابدینی تصریح کرد: خداوند برای نزول نعمت‌ها به عدالت ما نگاه می‌کند، اگر عدالت نبود، پارتی‌بازی و دغل‌کاری بود، خدا هم رحمتش را می‌گیرد، رحمت خدا به آدم‌های اهل احسان و نیکو منش نزدیک است، اگر آدم‌ها اهل احسان نبودند، رحمت از آن‌ها دور می‌شود.

وی اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی در برخی از بخش‌های دشت قزوین نیست، اگر ما بتوانیم این نیروگاه‌ها را به آن مناطق ببریم، علاوه بر افزایش تولید برق شاید همین‌ها مانع ریزگرد و برخاستن خاک باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: استان ما ظرفیت افزایش نیروگاه‌های بادی را دارد، در این زمینه نیز باید اقدامات لازم انجام شود، از سوی دیگر باید اهتمام داشته باشیم، به وعده‌ها عمل کنیم، اگر به قول‌ها به دقت عمل کنیم و مردم به ما اعتماد کنند، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز