خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کمک 50 مرکز مشاوره بهزیستی قزوین در حوزه ازدواج/ کمبود مهارت‌های سازگارانه و خشم از بیشترین آسیب‌های ازدواج است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۲۴

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در سازمان بهزیستی استان 50 مرکز مشاوره فعالیت دارد که در این مراکز در حوزه پیش از ازدواج، زوج درمانی و تحکیم بنیاد خانواده به مراجعین و تماس گیرندگان خدمات ارائه می‌کنند.

زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به مراکز مشاره ازدواج بهزیستی استان گفت: در سازمان بهزیستی استان 50 مرکز مشاوره فعالیت دارد که از این تعداد 39 مرکز مشاوره عمومی غیردولتی، یک مرکز مشاوره دولتی حضوری و یک مرکز مشاوره تلفنی (خط 1480) در حوزه پیش از ازدواج، زوج درمانی و تحکیم بنیاد خانواده به مراجعین و تماس گیرندگان خدمات ارائه می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج و زندگی خانواده در محلات و محیط‌های آموزشی برای مخاطبان و گسترش مراکز سلامت روان و مشاوره با رویکرد زوج درمانی از اهداف و در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی درباره بیشترین مراجعه زوجین به مراکز مشاوره عنوان کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته، بیشترین علت مراجعه زوجین موضوع پیش از ازدواج و دریافت مشاوره در این حوزه و همچنین حل تعارض زوجین، ارتباط مؤثر و مهارت‌های زندگی است.

برگزاری کارگاه‌ها در حوزه ازداوج و زندگی مشترک

این مسئول با اشاره به اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج و شناخت همسر بیان کرد: در جامعه مدرن امروزی افراد و خانواده‌ها یکدیگر را نمی‌شناسند، بنابراین گذراندن دوره آشنایی قبل از ازدواج ضروری است، آشنایی فرآیند تبادل اطلاعات و احساسات دو نفر از جنس مقابل جهت تصمیم برای ازدواج است.

وی ادامه داد: در مراکز مشمول آموزش به افراد مختلف مانند مراجعین مراکز مشاوره، دانش‌آموزان مدارس، کارمندان ادارات، گروه‌های دانشجویی و اعضای پایگاه‌های بسیج، درراستای آگاه‌سازی اقدامات متنوعی انجام می‌شود.

معاون بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج بصورت رایگان، رایگان کردن خدمات مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره  دولتی در مناسبت‌های مختلف و مرتبط طول سال، چاپ بروشور و پوستر جهت برگزاری کارگاه  و نشر در فضای مجازی جهت و آگاهی دادن  به تماس گیرندگان در خصوص ضرورت آموزش پیش از ازدواج از طریق خط 1480 ازجمله آن‌ها است.

مشاوره به ارتقای سطح زندگی زوجین کمک می‌کند

غلامرضایی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از طلاق هم آموزش زندگی خانواده  ارائه می‌شود و هدف از آن ارتقای توانمندی افراد در ارتباط با همسر و فرزندان است.

وی ادامه داد: با آموزش‌های صورت گرفته، ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها در مناطق شهری، روستایی و حاشیه نشین؛  کاهش اختلافات زناشویی؛ افزایش درک متقابل زوجین و شناخت بیشتر خواسته‌های یکدیگر و شناخت تعارض و آموزش بهترین راه حل تعارضات بوجود آمده در خانواده را شاهد بودیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بیشترین آسیب در طول فرآیند اجرای برنامه‌ها در حوزه ازدواج از دیدگاه کارشناسی، کمبود مهارت‌های سازگارانه، عدم مهارت مدیریت خشم و نداشتن مهارت‌های جرآت‌مندانه است.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز