خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۵۰۰ نفری افراد نیازمند توانبخشی در قزوین/ مشکل مسکن خانواده‌های دارای معلول حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۳۸

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حوزه توانبخشی و معلولیت متاسفانه در طول یک سال گذشته حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مورد اضافه شده و همین موضوع باعث شد طرح‌های غربالگری در حوزه ژنتیک و آلزایمر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی پور در نشست مطبوعاتی کمیته همیاری چهل و چهارمین فجر انقلاب که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی بهزیستی ۸۵ درصد افزایش داشته و از ۳ میلیارد و ۵۸۰ به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: درآمد اختصاصی ۷۵ درصد، درآمد اختصاصی در حوزه عمرانی ۷۰ درصد و اعتبارات ابلاغی هم ۱۲۰ درصد افزایش داشته و به ۷۲ میلیارد تومان رسیده که توانست بخش زیادی از نیازهای ما را رفع کند.

وی بیان کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشتیم و همواره گله مقامات ارشد بهزیستی کشور این بود که در سطح ملی افزایش داریم اما این افزایش‌ها در حوزه استانی و جاری زیاد نیست و باید رشد بیشتری داشته باشد، زیرا قزوین از نظر درآمد برخوردار است اما از ظرفیت‌های قزوین آلودگی آن به ما می‌رسد و درآمدش به سایر استان‌ها و باتوجه به اینکه این آلودگی‌‌ها می‌تواند منجر به آسیب و معلولیت شود، این نرسیدن اعتبار به استان جفا است.

این مسئول افزود: رشد بیش از ۴۰ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی باعث شده بیش از ۳۱ میلیارد تومان آورده نقدی، غیرنقدی و خدماتی داشته باشیم و این همکاری مردم شایسته تقدیر و ساماندهی بیشتر است و باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی داشته باشیم.

دهباشی‌پور اظهار کرد: در ساخت و مناسب سازی مسکن مددجویان هم اقداماتی انجام شده است و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان از شهرک انرژی استفاده خواهند کرد که با همکای تعاون توسعه عمران شهرستان قزوین درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: با افزایشی که صورت گرفت، فرد پشت نوبت مستمری نداریم و مبلغ برای هر فرد ۵۰۰ هزار تومان است و رشد قابل قبولی داشتیم و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ این میزان افزایش یابد، در حوزه حق پرستاری بودجه با تاخیر ابلاغ شد و پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از شهریور ماه عملی شد.

 مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: قزوین استان برخورداری است و باید بخشی از درآمدها در استان هزینه شود، وقتی شغل و جاده طوری ساماندهی نشده که مانع آسیب شود باید بخشی از درآمد آن‌ها برای معلولیت‌ها و همچنین بهسازی هزینه شود.

وی گفت: در حوزه مسکن مددجویی در مسکن ملی مشکل جدی داشتیم که پرداخت ۴۰ میلیون تومان در چند نوبت برای مددجویان محال است که این موضوع انعکاس پیدا کرد و در نتیجه با دستور رئیس جمهور دریافت این مبالغ فعلا باید متوقف شود و حق حذف افراد وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز