خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی:

لزوم تدوین زیرساخت‌های لازم برای شهر جدید سهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۰۱

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه ما خود را نسبت به مردم شهر جدید سهند بدهکار می‌دانیم، گفت: اینجا شهری است که دانشگاهش یک دانشگاه برجسته در کشور است و مردم بسیار متدین دارد از این‌رو باید تلاش کرد تا زیرساخت‌های لازم برای این شهر تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در آیین افتتاح کتابخانه عمومی در شهر جدید سهند، اظهار کرد: این یازدهمین دوره از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان است که نشان از اهمیت دولت سیزدهم به موضوع فرهنگی در جامعه دارد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی نیز غنای بزرگی در تاریخ و فرهنگ دارد و نگاه دولت به تبریز نیز ارتقای فرهنگ و احیای تاریخ و تمدن این خطه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما قول داده بودیم که هرچه در توان داریم در رابطه با کتاب و کتابخوانی را انجام خواهیم داد و این کتابخانه نیز گواه بر این است.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه می‌بینید که منظور از کتابخانه فقط قرائت‌خوانی نیست، گفت: نرخ استان از نظر کتاب و کتابخوانی قبلا تعریفی نداشت ولی در حال حاضر ۴۰ درصد از نظر امانت دهی کتاب و کتاب خوانی در دو سال اخیر با افزایش روبه‌رو شده‌ایم.

خرّم گفت: کتاب فونداسیون مسائل فرهنگی و اجتماعی است و یکی از شاخصه اصلی مسائل اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه ما خود را نسبت به مردم شهر جدید سهند بدهکار می‌دانیم، افزود: اینجا شهری است که دانشگاهش یک دانشگاه برجسته در کشور است و مردم بسیار متدین دارد از این‌رو باید تلاش کرد تا زیرساخت‌های لازم برای این شهر تبیین شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نامگذاری اسم این کتابخانه به نام شهید سلیمانی قطعا خیر و برکت به جوانان خواهد داشت و در راستای ارتقایی و گسترش فرهنگ موثر واقع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز