خبرگزاری کار ایران

طرح توسعه میدان مرکزی تره و بار شیراز آغاز شد / کلنگ زنی پل شهدای مهدی آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۵۶

​مرحله نهم جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با آیین افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۳۲۵۴۱ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مرحله آیین کلنگ زنی پل شهدای مهدی آباد با اعتبار ۷۴۰ میلیارد ریال و طرح توسعه میدان مرکزی تره و بار شیراز  با اعتبار ۳۱۴۵۴ میلیارد ریال انجام گرفت.

شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی طرح توسعه میدان مرکزی تره و بار با اشاره به اینکه نهمین جهش عمرانی با ۱۶ پروژه به ارزش بیش از ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی، عملیات اجرایی و یا افتتاح و بهره برداری آن انجام گرفت،یادآور شد: پیش از این پروژه های زیادی را با عنوان «جهش عمرانی» در مناطقی چون 9، ۲، ۵ ، ۷ و مناطق دیگر شهرداری انجام داده‌ایم.

محمد مهدی اسدی با بیان اینکه شاید ما شهروندان شیرازی به درستی متوجه موهبتی به نام شهر شیراز نیستیم و قدر آن را به خوبی نمی دانیم ، تصریح کرد:  وقتی از این شهر و دیار به نقطه ای از جهان سفر می‌کنیم تازه متوجه می‌شویم که شیراز بی بدیل  و بی مانند است.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز هفته گذشته در انجمن کلانشهرهای جهان در کشور بلژیک حضور یافت و در دیدار با افراد مختلف، آنها شیراز را بی مثال و بی مانند خطاب می‌کردند و به موقعیت این کلانشهر غبطه  می‌خوردند.

اسدی گفت: امیدواریم امروز ادامه دهنده راه کسانی باشیم که از گذشته نام این شهر پرآوازه را  به جایگاه کنونی رساندند و وظیفه سنگینی را بردوش ما گذاشتند.

طرح توسعه میدان مرکزی تره و بار شیراز آغاز شد / کلنگ زنی پل شهدای مهدی آباد

فراهم کردن میوه و تره بار با کیفیت و قیمت مناسب 

شهردار شیراز با بیان اینکه براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ایجاد میدان تره بار جز وظایف شهرداری است ، عنوان کرد: بنابراین شهرداری، معاونت خدمات شهری وسازمان ساماندهی میوه و تره بار باید به وظیفه ای  که برعهده  شهرداری قرار گرفته است به صورت ویژه بپردازند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که اجناس و میوه و تره بار با کیفیت و قیمت مناسب در اسرع وقت در اختیار مردم و شهروندان قرار بگیرد.

اسدی افزود: در میدان تره و باز شیراز حدود 148 غرفه وجود دارد‌ و بیش از ۲۰ سال این میدان در حال ارائه خدمات است و یکی از بهترین میدان‌های میوه تره و بار به شمار می‌رود.

شهردار شیراز بیان کرد: توسعه میدان میوه و تره بار یک پروژه سرمایه گذاری است و فرق آن با دیگر پروژه‌های سرمایه گذاری این است که زمین و مجوز از شهرداری است و ساخت و ساز از طرف شریک سرمایه گذار است.

وی با اشاره  به اینکه کمتر از یک ماه پیش همایش ملی سرمایه گذاری با رویکرد بین المللی در شیراز برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از قراردادهای منعقد شده در این همایش که تکلیف سال گذشته شهرداری شیراز نیز بود؛ توسعه میدان اول تره و بار شیراز بود.

وی یادآور شد: در این همایش همچنین چندین تفاهم نامه بین شهرداری و طرف مقابل به ارزش حدود  ۱۴ هزار میلیارد تومان منعقد شد.

همایش بعدی سرمایه گذاری در کشوری دیگر

شهردار شیراز با بیان اینکه رویکردهای خوبی را در امر سرمایه گذاری در آینده خواهیم داشت، گفت: در صورت موافقت شورای شهر همایش بعدی سرمایه گذاری را در کشوری دیگر برگزار می‌کنیم.‌

اسدی معتقد است در شهرداری شیراز کار به صورت جدی شروع شده و ملاک ارزیابی مدیران شهرداری کار و تلاش است. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک بودجه 23هزار و 500 میلیاردی بر عهده دارد، گفت: این بودجه صرف چند هزار پروژه خواهد شد و یک تکلیف 20 هزار میلیاردی نیز بر دوش شهرداری است که شورا تکلیف کرده تا قرارداد سرمایه گذاری را با بخش خصوصی مبادله و منعقد کنیم.

طرح توسعه میدان مرکزی تره و بار شیراز آغاز شد / کلنگ زنی پل شهدای مهدی آباد

محرومیت زدایی از سیمای کلانشهر شیراز طرف دو سال

شهردار شیراز تاکید کرد: سعی داریم ظرف دو سال آینده چهره محرومیت را از سیمای کلانشهر شیراز بزداییم‌ و تمام معابر خاکی و کم عرض را آسفالت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز قیر، سیمان و دستمزدها بالاست اما شهرداری شب و روز نمی‌شناسد و با تمهیدات صورت گرفته از سوی شهرداری این مسائل تا حدودی زیادی حل شده است.

اسدی با بیان اینکه در پیشبرد کارها امروز در شهرداری مدل سازی انجام می‌گیرد، گفت: پول نقدی دست شهرداری نیست که بخواهد آن را بپردازد؛ بلکه شهردای یک مکتب اقتصادی را ایجاد کرده و تیم اقتصادی پروژه‌ها را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز