خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده دو مشکل بزرگ تبریز در بحثزلزله است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۷

متاسفانه نتوانسته‌ایم اهمیت خطر زلزله را به دغدغه مهم مردم تبدیل کنیم. / باید مطالعات و تجربیات خود را تا حدی گسترش دهیم که بتوانیم به موازات احتمال وقوع زلزله‌های قوی، زندگی راحتی نیز داشته باشیم.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: با توسعه رویکردهای علمی و تبادل دستاورد‌ها و تجربیات، می‌توان به موازات احتمال وقوع زلزله‌های بزرگ نیز زندگی راحتی را تجربه کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی که در همایش بین‌المللی زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی سخن می‌گفت، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان با موضوع زلزله مواجه هستند و در این راستا گام‌های موفقیت‌آمیزی نیز طی کرده‌اند؛ بنابراین با کسب دانش و تجربه بین‌المللی می‌توان به نتایج ارزشمند مشابه دست‌ یافت.
وی با اذعان بر این‌که متاسفانه نتوانسته‌ایم اهمیت موضوع خطر زلزله را آن‌طور که شاید، به دغدغه مهم مردم تبدیل کنیم، برگزاری نشست‌ تخصصی و زمین‌شناسی را موجب تبیین و تفهیم هر چه بیشتر مباحثمرتبط با زلزله دانست.
شهردار تبریز تاکید کرد: اطلاع‌رسانی نتایج و دستاوردهای همایش بین‌المللی زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی، باید با استفاده از ظرفیت مدارس، مساجد و سایر اماکن عمومی صورت بگیرد و در این مورد تبادل دستاورد‌ها و تجربیات لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
نجفی افزود: همایش باید در هر دو حوزه آشنایی عموم مردم و ارتباط با انبوه‌سازان و مهندسین ساختمان، کارا و موثر باشد.
وی با بیان این‌که امروزه خیلی از کشور‌ها با موضوع زلزله کنار آمده‌اند، تاکید کرد: باید مطالعات و تجربیات خود را تا حدی گسترش دهیم که بتوانیم به موازات احتمال وقوع زلزله‌های قوی، زندگی راحتی نیز داشته باشیم.
شهردار تبریز با اشاره به حضور چهره‌های برجسته لرزه‌نگاری و زمین‌شناسی در این همایش، ادامه داد: برنامه‌های آموزشی ارزشمندی در ستاد بحران شهرداری تبریز، تدوین شده که افزایش سطح تعامل علمی و تحقیقاتی با زمین‌شناسان و لرزه‌نگاران برجسته جهان، از مهم‌ترین رئوس آن است.
نجفی با تاکید بر حمایت از رویکردهای علمی در حوزه زلزله‌شناسی و مدیریت پس از آن، گفت: با حمایت از تحقق تفاهم‌نامه مشترک استان آذربایجان‌شرقی و نماینده انیستیتو تکنولوژی زوریخ(ETH)، مفاد تفاهم‌نامه را به یک برنامه هدفمند تبدیل کنیم.
شهردار تبریز حاشیه‌نشینی و وجود بافت فرسوده را دو مشکل بزرگ کلان‌شهر تبریز در بحثزلزله خواند و افزود: شهرداری تبریز با امضای تفاهم نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، گام نخست را در احیای بافت‌های فرسوده شهری تبریز در قالب طرحی موسوم به اسکان پایا برداشته است.
وی با بیان این‌که عملیات احیای بافت‌های فرسوده محدوده مرکزی شهر تبریز در فضایی به وسعت ۱۵ هکتار بوده و زمینه نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی این بافت‌ها نیز فراهم شده‌است، گفت: طرح اسکان پایا به عنوان یکی از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین طرح‌های موضوعی احیای بافت‌های فرسوده شهری کشور به صورت پایلوت کشوری و در شهر تبریز به مرحله اجرا درخواهد آمد و با اجرای آن، طی چهارسال بالغ برپنج هزار واحدمسکونی واقع درمحدوده ۱۵هکتاری مرکز تبریز تملک، تجمیع و نوسازی خواهد شد. گفتنی است سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه پس از سه روز برگزاری همزمان درتهران و ۱۱ شهر دیگر کشورمان، شب گذشته به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز