خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر شیراز مطرح شد؛

سیاه نمایی افراطی از محلات شیراز زیبنده نیست/ در چند سال اخیر شکاف طبقاتی بالای شهر و پایین شهر بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۸۶۸

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه محلات قدیمی شهر، هویت شهر را می سازند، گفت: میل به زندگی و تعلق خاطر شهروندان در محلات قدیمی کاهش یافته و سیاه نمایی افراطی از محلات اگرچه به منظور عمران و آبادی و بهداشت و درمان باشد،زیبنده شیراز نیست.

به گزارش ایلنا، محمد رضا هاجری در نطق پیش از دستور یکصد و نوزدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز  بیان کرد: گاهی مشاهده می شود محلات را به گونه ای پوشش خبری تیره و تار می دهند که میل و  رغبت به ماندن در محلات را کاهش می دهد.

وی افزود: ظرفیت محلات بسیار گسترده است و نباید با هر نامی،نا امیدی برای زندگی در محلات را دامن زد.

عضو شورای شهر شیراز با یادآوری اینکه سازمان پسماند شهرداری تهران در اسفند ماه 1401 با طرح « دارو، زباله نیست» طی دو هفته 2 تن داروی دور ریز را جمع آوری و در اختیار داروخانه ها و سازمان غذا و دارو قرارداد ، خاطرنشان کرد: همچنین چند تن داروی تاریخ  مصرف گذشته را  از بین بردند و لازم است این شیوه کار در شیراز، قطب پزشکی توسط سازمان پسماند،بخش غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  و مجمع خیرین تأمین سلامت و فرهنگ ساز عملیاتی شود.

وی یادآور شد: از سامانه "شیراز مدد" می توان در این راستا به بهترین وجه ممکن بهره برد.

عضو شورای شهر شیراز در رابطه با پرسش مردم مبنی بر اینکه بودجه 20 میلیارد تومانی اولیه ساخت "سریال شاهچراغ (ع)" و "سووشون" به کجا رسیده است، بیان کرد: مردم در این زمینه صبوری کنند تا طرح فاخر و ماندگار شیراز قدیم تبدیل به شهرک سینمایی در شیراز شود تا بر آثار میراثی وفرهنگی  افزوده شود.

هاجری بیان کرد: پاسخگویی و شفاف سازی حق شهروندان عزیز شیرازی است که همچنان ما هم از این پروژه های فیلم سازی بی اطلاع هستیم.

وی با اشاره به اینکه شیرازشهر خاتم با ظرفیت بالا در بازار های جهانی است، ابراز کرد: لازم است مسئولان فارس پیگیری کرده تا خاتم کاری به عنوان نماد صنایع دستی شیراز،ثبت و معرفی شود بخصوص که شیراز،  پایتخت صنایع دستی ثبت و نامیده  می شود .

وی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست استان پهناور فارسِ در قله در رتبه پنجم نزاع و درگیری باشد.

سیاه نمایی افراطی از محلات شیراز زیبنده نیست/ در چند سال اخیر شکاف طبقاتی بالای شهر و پایین شهر  بیشتر شده است

شکاف طبقاتی بالای شهر و پایین شهر محسوس تر شده است

در ادامه رئیس کمیته رفع محرومیت و ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز  نیز با بیان اینکه در یکصد سال اخیر، تا کنون همواره در بین آحاد مردم و نخبگان این سئوال مطرح است که چرا اجازه دادیم مناطق محروم با جمعیت معلوم شکل بگیرد، عنوان کرد:  در شهر مناطقی ساخته شد که محصول تخریب باغات و منابع طبیعی و به دلیل برخورداری از آب و هوای خوب و امکانات فراوان، بالای شهر نامیده می شود  و بخش قابل توجهی از رفاه اجتماعی و توزیع ثروت و بطور حتم از فرصت های پیش آمده سواستفاده و با نگاه تبعیض آمیز به همین مناطق تخصیص داده شد و اتفاقا اکثریت زیادی از مدیران و ‌مسولین هم در آن مناطق ساکن شدند.

سیده مریم حسینی  خاطرنشان کرد: در مقابل، مناطق و ‌محلاتی از شهر که به طبقات متوسط، کارمندان و کارگران و جماعت کم بضاعت حقوق بگیران اختصاص داده شده به دلیل غفلت و کم توجهی متاسفانه هر روز دچار محرومیت بیشتر شده و شکاف طبقاتی بالای شهر و پایین شهر محسوس تر است.

رفع محرومیت فرهنگی در کنار مسائل عمرانی

رئیس کمیته رفع محرومیت و ساماندهی حاشیه نشینی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شورای ششم در طول مدت شکل گیری کمیسیون محرومیت زدایی تمرکز و تلاش مجموعه شورا و شهرداری برای رفع محرومیت ها مورد توجه قرار گرفت، بیان کرد: امروز واژه محرومیت زدایی در گفتمان شهرداران مناطق و سیاستگذاران و کارشناسان شهرداری به عنوان گفتمان غالب قرار گرفته است و شاهد اجرای پروژه های متنوع و متعدد در سطح مناطق هستیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز