خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

قیمت گندم گلستان باید متفاوت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۱۹

استاندارگلستان گفت: مرغوب‌ترین گندم کشور در استان گلستان تولید می‌شود و باید قیمت خرید آن با گندم سایر مناطق متفاوت باشد.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمدزنگانه درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ سهم گلستان از اعتبارات تملک دارایی ۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

 زنگانه با اشاره به رتبه نخست گلستان در کشت قراردادی محصولات زراعی با ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت، ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در بدو دولت سیزدهم حدود ۴۰۰ هزار تُن بود، اما پارسال به بیش از ۷۰۰ هزار تُن رسید.

وی اضافه کرد: امسال تا کنون به رغم خشکسالی، بیش از ۴۷۰ هزار تُن محصول کشاورزان، تضمینی خریداری شده است.۷۰ درصد گندم خریداری شده امسال به سیلوهای بخش خصوصی تحویل شده است.

زنگانه افزود: گلستان تامین کننده ۳۶ روز غذای مردم کشور و موثر در امنیت غذایی است.گلستان رتبه اول کشت قراردادی در کشور است و از ۷ هزار هکتار در سال آخر دولت قبل در یک جهش به ۷۰ هزار هکتار رساندیم.

وی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به رفع عقب ماندگی های تاریخی گلستان دارد و طبق برنامه و چشم‌انداز تعیین شده، درآمد استان طی برنامه چهار ساله باید به میانگین کشوری برسد.توسعه 500 هکتار پرورش ماهیان خاویاری، لایروبی کانال‌های آبرسان به سایت قبلی، اصلاح و احیای جنگل‌ها و مراتع، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از دیگر برنامه‌های ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز